קונטרס בית רבינו שבבבל: הבדלים בין גרסאות בדף

(הקישור לא עבד)
שורה 8: שורה 8:
התבטאויות מיוחדות בהפלאת המקום בו התפלל וממנו פעל [[אדמו"ר הריי"צ]] בעשר שנותיו האחרונות בעלמא דין וכיו"ב -נאמרו עוד לפני הדפסת הקונטרס. כך לדוגמה אמר הרבי ב[[שבת]] פרשת האזינו תש"נ ש"כיון שזהו ביתו של [[הקב"ה]] - הרי בודאי שכ"ק מו"ח אדמו"ר (ביחד עם כל הצדיקים) נמצא באותו מקום שבו נמצא הקב"ה"!  
התבטאויות מיוחדות בהפלאת המקום בו התפלל וממנו פעל [[אדמו"ר הריי"צ]] בעשר שנותיו האחרונות בעלמא דין וכיו"ב -נאמרו עוד לפני הדפסת הקונטרס. כך לדוגמה אמר הרבי ב[[שבת]] פרשת האזינו תש"נ ש"כיון שזהו ביתו של [[הקב"ה]] - הרי בודאי שכ"ק מו"ח אדמו"ר (ביחד עם כל הצדיקים) נמצא באותו מקום שבו נמצא הקב"ה"!  


החידוש והייחודיות בקונטרס "בית רבינו שבבבל", הוא במימד הנצחיות שמעניק הרבי לבית קדוש זה: לאחר שקובע הרבי שבבית רבינו שבבבל ישנה השראת וגילוי ה[[שכינה]] מעין ודוגמת השראת וגילוי ה[[שכינה]] בבית המקדש, וממקום זה נמשך השראת וגילוי ה[[שכינה]] לכל המקומות הקדושים בעולם כולו, ובית זה נקרא בשם "תלפיות", שכל פיות פונות בו כבבית המקדש,  
החידוש והייחודיות בקונטרס "בית רבינו שבבבל", הוא במימד הנצחיות שמעניק הרבי לבית קדוש זה: לאחר שקובע הרבי שבבית רבינו שב[[בבל]] ישנה השראת וגילוי ה[[שכינה]] מעין ודוגמת השראת וגילוי ה[[שכינה]] בבית המקדש, וממקום זה נמשך השראת וגילוי ה[[שכינה]] לכל המקומות הקדושים בעולם כולו, ובית זה נקרא בשם "תלפיות", שכל פיות פונות בו כב[[בית המקדש]],  


מוסיף הרבי ואומר, שעיקר עניינו של בית רבינו שבבבל הוא הגאולה וקיבוץ כל הבתי כנסת לארץ ישראל -הרי הוא מקום המקדש גופי' דלעתיד, ובו יתגלה המקדש דלעתיד ומשם ישוב לירושלים.  
מוסיף [[הרבי]] ואומר, שעיקר עניינו של בית רבינו שבבבל הוא ה[[גאולה]] וקיבוץ כל הבתי כנסת ל[[ארץ ישראל]] -הרי הוא מקום המקדש גופי' דלעתיד, ובו יתגלה המקדש דלעתיד ומשם ישוב ל[[ירושלים]].  


בכך, למעשה, קבע הרבי שעד לרגע בו ירד [[בית המקדש]] השלישי, יתחבר ל-‏770 וימשיך יחד איתו לירושלים - הרי 770 ממשיך להיות [[בית המקדש]] מעט העיקרי של זמן הגלות, שבו שורה ומתגלה ה[[שכינה]] בדוגמת השראתה בבית המקדש בירושלים.  
בכך, למעשה, קבע הרבי שעד לרגע בו ירד [[בית המקדש]] השלישי, יתחבר ל-‏770 וימשיך יחד איתו לירושלים - הרי 770 ממשיך להיות [[בית המקדש]] מעט העיקרי של זמן הגלות, שבו שורה ומתגלה ה[[שכינה]] בדוגמת השראתה בבית המקדש בירושלים.  
שורה 16: שורה 16:
ויש גם התבטאויות מפורשות אודות נצחיות הקדושה במקום זה: "המקום הקבוע ד"בית רבינו", [[בית הכנסת]] ובית המדרש שלו, המרכז של ליובאוויטש במשך עשר שנים (תקופה שלימה) האחרונות ("הכל הולך אחר החיתום") דכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בחיים חיותו בעלמא דין, וגם לאחרי [[הסתלקות]]ו קדושה לא זזה ממקומה, ואדרבא, באופן ד"מעלין בקודש", "מוסיף והולך", עד ביאת גואל צדק". ובהמשך: "העבודה דהפצת התורה והיהדות והמעיינות חוצה מ"בית רבינו" ("770") הולכת ונמשכת וביתר שאת וביתר עז.. ונמצא ש"בית רבינו, ("770") הוא בבחינת "תלפיות", "תל שכל פיות פונים בו", יותר מיובל שנים (ת"ש - תש"נ), "עד עולם"".
ויש גם התבטאויות מפורשות אודות נצחיות הקדושה במקום זה: "המקום הקבוע ד"בית רבינו", [[בית הכנסת]] ובית המדרש שלו, המרכז של ליובאוויטש במשך עשר שנים (תקופה שלימה) האחרונות ("הכל הולך אחר החיתום") דכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בחיים חיותו בעלמא דין, וגם לאחרי [[הסתלקות]]ו קדושה לא זזה ממקומה, ואדרבא, באופן ד"מעלין בקודש", "מוסיף והולך", עד ביאת גואל צדק". ובהמשך: "העבודה דהפצת התורה והיהדות והמעיינות חוצה מ"בית רבינו" ("770") הולכת ונמשכת וביתר שאת וביתר עז.. ונמצא ש"בית רבינו, ("770") הוא בבחינת "תלפיות", "תל שכל פיות פונים בו", יותר מיובל שנים (ת"ש - תש"נ), "עד עולם"".


התבטאויות מיוחדות נוספות נאמרו בקונטרס, שבהן רמז הרבי מפורשות על עובדת היותו מלך המשיח. לדוגמה, בהערה 92 כותב הרבי: "ולהעיר, ש770 ב[[גימטריא]] בית משיח".
התבטאויות מיוחדות נוספות נאמרו בקונטרס, שבהן רמז הרבי מפורשות על עובדת היותו [[מלך המשיח]]. לדוגמה, בהערה 92 כותב הרבי: "ולהעיר, ש770 ב[[גימטריא]] בית משיח".


==ראו גם==
==ראו גם==
2,913

עריכות