הפטרה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 5 בתים ,  13 במרץ 2007
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[אדמו"ר הרש"ב]] הכין את ההפטרה כל פעם לפני שעלה להפטרה [וזאת למרות שבוודאי ידע את ההפטרה].  
[[אדמו"ר הרש"ב]] הכין את ההפטרה כל פעם לפני שעלה להפטרה [וזאת למרות שבוודאי ידע את ההפטרה].  


למרות שההפטרה תוקנה בדיעבד וכתחליף לקריאה בתורה - בזמן גזירת מלכות הרשעה שלא לקרות בתורה ברבים,  
למרות שההפטרה תוקנה בדיעבד וכתחליף לקריאה בתורה - בזמן גזירת מלכות הרשעה שלא לקרות בתורה ברבים,  


בכל-זאת, אומר הרבי, שהיא חשובה יותר מהעליות לתורה [ואכן אדמור"י חב"ד השתדלו לעלות למפטיר], כמאמר חז"ל "חביבין דברי סופרים יותר מדברי תורה" שיש בנביאים (הנקראים גם "דברי סופרים") חביבות יותר מבתורה שבכתב, ויש עילוי מיוחד בהפטרה לגבי קריאת הפרשה בתורה.  
בכל-זאת, אומר [[הרבי]], שהיא חשובה יותר מהעליות לתורה [ואכן אדמור"י חב"ד השתדלו לעלות למפטיר], כמאמר חז"ל "חביבין דברי סופרים יותר מדברי תורה" שיש בנביאים (הנקראים גם "דברי סופרים") חביבות יותר מבתורה שבכתב, ויש עילוי מיוחד בהפטרה לגבי קריאת הפרשה בתורה.  


בקבלה ובחסידות מוסבר שהחביבות היתירה נובעת מהכוח אלוקי הנעלה שבהם, כלומר הכוח האלוקי שבנביאים נעלה ונשגב מזה שבתורה שבכתב, לכן ההפטרה חשובה מהקריאה בתורה.  
בקבלה ובחסידות מוסבר שהחביבות היתירה נובעת מהכוח אלוקי הנעלה שבהם, כלומר הכוח האלוקי שבנביאים נעלה ונשגב מזה שבתורה שבכתב, לכן ההפטרה חשובה מהקריאה בתורה.  
4,324

עריכות