|
|
שורה 30: |
שורה 30: |
|
| |
|
| ==נשמות ומלאכים של עולם היצירה== | | ==נשמות ומלאכים של עולם היצירה== |
| | מבחינת התגלות הספירות של עולם האצילות בעולמות [[אבי"ע]], נאמר כי "[[שית ספירין מקננין ביצירה]]", כלומר כי ששת ה[[מידות]] של עולם האצילות שורות בעולם היצירה. משום כך, ענינו של עולם היצירה ושל הנשמות והמלאכים של עולם היצירה היא עבודה בבחינת המידות, כלומר עבודה במידות טבעיים. משום כך עולם היצירה בכללותו נקרא בשם "[[עולם המלאכים]]", שכן העבודה בדחילו ורחימו טבעיים היא עיקר עבודתם של המלאכים, ולכן עיקר מקום המלאכים הוא בעולם זה. |
|
| |
|
| נשמות של [[עולם הבריאה]] נקראות בשם [[נוני ימא]], לעומת נשמות של עולם היצירה שנקראות בשם שור הבר.
| | המלאכים של עולם היצירה נקראים בשם [[חיות]]. ענינם הוא עבודת בבחינת המידות, ולכן יש בהם התפעלות ושינוי, וכמו שנאמר "והחיות רצוא ושוב", שעבודם היא ב[[רצוא ושוב]]. ואף שכתוב בחיו "בעמדם תרפינה כנפיהם", מכל מקום עמידה זו היא מצד הגילוי של בחינת ממעל לרקיע, שנמשך בהם הארת אור מהמוחין, אבל מצד עצמם יש בהם שינויים. |
|
| |
|
| [[מלאכים]] של עולם היצירה מתהווים מזיווג [[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]] של עולם ה[[בריאה]]. מלאכים של עולם היצירה נקראים בשם ה[[חיות]]. | | הנשמות של [[עולם היצירה]] נקראות בשם שור הברנקראות בשם [[נוני ימא]], לעומת נשמות של עולם היצירה שנקראות בשם שור הבר. |
|
| |
|
| עולם היצירה הוא עולם המלאכים, לעומת עולם הבריאה שהוא עולם הנשמות. | | [[מלאכים]] של עולם היצירה מתהווים מזיווג [[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]] של עולם ה[[בריאה]]. |
| | |
| מדור המלאכים הוא בעולם היצירה (וזה במלאכים סתם. אבל יש מלאכים עליונים בעולם הבריאה שעבודתם באהבה ויראה שכליים). כי בעולם היצירה מאירות מדותיו של אין סוף ברוך הוא לבדן, שהן אהבתו ופחדו ויראתו כו'. וכמו שכתוב ב[[תיקוני זוהר|תיקונים]] ו[[עץ חיים]] "[[שית ספירין מקננין ביצירה]]" (=ששת הספירות מקננים ביצירה). ולכן, זאת היא עבודת המלאכים תמיד, לעמוד ביראה ופחד וכו' והיינו כל מחנה גבריאל שמהשמאל ועבודת מחנה מיכאל היא האהבה כו'.
| |
| | |
| ההפרש בין בריאה ויצירה הוא, דבעולם הבריאה היא הארת חב"ד דא"ס ב"ה, כמאמר13 אימא עילאה מקננא בכורסיא, היינו ששם הוא מקום הארת בחי' המוחין שלמעלה. ומצד זה הנה הביטול של השרפים הוא ביטול תמידי, שהם בעמידה תמיד בלי שינוי, היינו שנשרפים מחמת הביטול שלהם. אמנם בעולם היצירה הוא מקום הארת המדות העליונות, והארת המוחין שם היא רק מבחי' המוחין השייכים אל המדות בלבד, ולא בחי' הארת המוחין כמו שהם בעצם מהותם, ולהיות שהמדות ענינם הוא ההתפעלות, היינו ענין השינויים, לפיכך עבודתם היא באופן דשינויים, רצוא ושוב, ואינם בבחי' עמידה. ואף דכתיב14 בחיות בעמדם תרפינה כנפיהן, מ"מ עמידה זו היא מצד הגילוי דבחי' ממעל לרקיע, שנמשך בהם הארת אור מהמוחין, אבל מצד עצמם יש בהם שינויים דרצוא ושוב. משא"כ השרפים הם בבחי' עמידה תמידית ללא שינוי, שרפים עומדים, להיות שהם בעולם הבריאה מקום משכן המוחין שלמעלה
| |
|
| |
|
| ==קליפת נוגה של עולם היצירה== | | ==קליפת נוגה של עולם היצירה== |