בעלי התוספות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 505 בתים ,  2 ביולי 2020
שורה 28: שורה 28:
==יחס חב"ד אל פירוש התוספות==
==יחס חב"ד אל פירוש התוספות==
ב[[תומכי תמימים|ישיבות חב"ד]] נוהגים ללמוד ברוב שעות הנגלה{{הערה|סדר היום שקבע [[אדמו"ר הרש"ב]] לישבות הוא חצי יום לימוד נגלה, וחצי יום לימוד [[חסידות]], בחצי היום של הנגלה זה מתחלק ללימוד גמרא לעיון (עם תוס' ופירושים אחרים), וללימוד גמרא לגירסא (בדרך-כלל גמרא ו[[רש"י]] בלבד)}} [[גמרא]] לעיון, (מכונה 'עיונא') מה שהופך בדרך-כלל את הגמרא לעיונית זה לימוד התוספות{{הערה|אם כי יש ישבות בודדות שבהם לומדים גם ב'גירסא' תוספותים}}.
ב[[תומכי תמימים|ישיבות חב"ד]] נוהגים ללמוד ברוב שעות הנגלה{{הערה|סדר היום שקבע [[אדמו"ר הרש"ב]] לישבות הוא חצי יום לימוד נגלה, וחצי יום לימוד [[חסידות]], בחצי היום של הנגלה זה מתחלק ללימוד גמרא לעיון (עם תוס' ופירושים אחרים), וללימוד גמרא לגירסא (בדרך-כלל גמרא ו[[רש"י]] בלבד)}} [[גמרא]] לעיון, (מכונה 'עיונא') מה שהופך בדרך-כלל את הגמרא לעיונית זה לימוד התוספות{{הערה|אם כי יש ישבות בודדות שבהם לומדים גם ב'גירסא' תוספותים}}.
[[אדמו"ר הריי"צ]] הורה לכמה מבוגרי ישיבת [[תומכי תמימים ליובאוויטש]] שלימוד הגמרא שלהם צריך לכלול {{ציטוטון|איזה תוס' מלוקטים}}{{מקור}}.
הרב [[יואל כהן]] נכנס בבחרותו ליחידות אל [[אדמו"ר שליט"א]] וביקש סדר לימוד. בין הדברי אמר לו הרבי כי לימוד גמרא ללא פירוש התוספות אינו נחשב לימוד{{מקור}}
{{להשלים}}
{{להשלים}}