משתמש:שמואל חיים/פולמוס המשיחיות בחב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 13: שורה 13:
העיתון הרשמי והוותיק של חב"ד "[[שבועון כפר חב"ד|כפר חב"ד]]", בתחילה היה מפרסם בתחילת השער את המשפט [[יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]], אולם לאחר [[ג' תמוז]] משפט זה הוסר מהעיתון וגרם לביקורת מחלק מחב"ד, והם הקימו את העיתון [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]]  
העיתון הרשמי והוותיק של חב"ד "[[שבועון כפר חב"ד|כפר חב"ד]]", בתחילה היה מפרסם בתחילת השער את המשפט [[יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]], אולם לאחר [[ג' תמוז]] משפט זה הוסר מהעיתון וגרם לביקורת מחלק מחב"ד, והם הקימו את העיתון [[בית משיח (שבועון)|בית משיח]]  
=== זיהויו כמשיח ===
=== זיהויו כמשיח ===
{{ערך מורחב|הרבי כמלך המשיח}}
{{ערך מורחב|הרבי כמלך המשיח#גדרו ההלכתי}}
{{להשלים}}
{{להשלים}}
הרבי לא הכריז על עצמו מעולם במפורש כעל משיח{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קונטרס 'משיח וגאולה' גיליון 7] עמוד 10, הרב משה בערגשטיין {{PDF}}.}}. עם זאת, בשיחותיו ניתן למצוא אמירות המתפרשות על ידי חוקרים ורבים מהחסידים כרומזות לכך שהוא המשיח. כך למשל הזכיר בשיחותיו ובכתביו מספר פעמים את מאמר [[חז"ל]] אודות המשיח, "מנחם שמו{{הערה|{{בבלי|סנהדרין|צח|ב}}}}" (שמו הפרטי של הרבי היה מנחם){{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1432 ד' מנחם אב תשמ"ט] {{וידאו}}}}. דוגמה אחרת היא הערה בסוף [[ליקוטי שיחות|שיחה]] שהוגהה על ידו טרם פרסומה, ובה מופיעים [[ראשי תיבות]] של המילה 'מיד' תוך אזכור שמו כמשיח בהמשך לשמות אדמו"רי חב"ד הקודמים: {{ציטוטון|לפי סדר הקירבה אלינו משיח (מנחם שמו) [[יוסף יצחק שניאורסון|יוסף יצחק]] ו[[שלום דובער שניאורסון|דובער]]}}{{הערה|1=הערה לשיחת פרשת משפטים תשנ"ב, תורת מנחם - התוועדויות, תשנ"ב חלק ב,[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15987&st=&pgnum=306&hilite= עמוד 282 הערה מספר 148]}}. בנוסף, רבים מבינים שלכך רומזות התייחסויותיו הרבות של הרבי ל[[הריי"צ|חותנו]] כנשיא הדור וכמשיח ובאחת הפעמים מתבטא הרבי "נשמתו בי"!(דהיינו שכשמדבר על הרבי הריי"צ מדבר עליו בעצמו!){{הערה|לדוגמה"...כן הוא האמת - שנשיא הדור הוא משיח שבדור" - שיחת ליל שמחת ה’תשמ”ו}}. כמו כן מסתמכים על העובדה שהרבי עודד את שירת "יחי אדוננו... מלך המשיח..." במהלך תקופת נ"ג.
הרבי לא הכריז על עצמו מעולם במפורש כעל משיח{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קונטרס 'משיח וגאולה' גיליון 7] עמוד 10, הרב משה בערגשטיין {{PDF}}.}}. עם זאת, בשיחותיו ניתן למצוא אמירות המתפרשות על ידי חוקרים ורבים מהחסידים כרומזות לכך שהוא המשיח. כך למשל הזכיר בשיחותיו ובכתביו מספר פעמים את מאמר [[חז"ל]] אודות המשיח, "מנחם שמו{{הערה|{{בבלי|סנהדרין|צח|ב}}}}" (שמו הפרטי של הרבי היה מנחם){{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/newvideo/video.php?id=1432 ד' מנחם אב תשמ"ט] {{וידאו}}}}. דוגמה אחרת היא הערה בסוף [[ליקוטי שיחות|שיחה]] שהוגהה על ידו טרם פרסומה, ובה מופיעים [[ראשי תיבות]] של המילה 'מיד' תוך אזכור שמו כמשיח בהמשך לשמות אדמו"רי חב"ד הקודמים: {{ציטוטון|לפי סדר הקירבה אלינו משיח (מנחם שמו) [[יוסף יצחק שניאורסון|יוסף יצחק]] ו[[שלום דובער שניאורסון|דובער]]}}{{הערה|1=הערה לשיחת פרשת משפטים תשנ"ב, תורת מנחם - התוועדויות, תשנ"ב חלק ב,[http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=15987&st=&pgnum=306&hilite= עמוד 282 הערה מספר 148]}}. בנוסף, רבים מבינים שלכך רומזות התייחסויותיו הרבות של הרבי ל[[הריי"צ|חותנו]] כנשיא הדור וכמשיח ובאחת הפעמים מתבטא הרבי "נשמתו בי"!(דהיינו שכשמדבר על הרבי הריי"צ מדבר עליו בעצמו!){{הערה|לדוגמה"...כן הוא האמת - שנשיא הדור הוא משיח שבדור" - שיחת ליל שמחת ה’תשמ”ו}}. כמו כן מסתמכים על העובדה שהרבי עודד את שירת "יחי אדוננו... מלך המשיח..." במהלך תקופת נ"ג.