ספירת התפארת: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,124 בתים ,  30 בספטמבר 2009
בעריכה
(בעריכה)
(בעריכה)
שורה 10: שורה 10:


היא שייכת ל[[קו האמצעי]], ומהווה המשך לספירת הדעת מהמוחין. עניין התפארת הוא החיבור בין גבורה לתפארת ומכונה גם משפט, יעקב אבינו הייתה עבודתו בספירת התפארת.
היא שייכת ל[[קו האמצעי]], ומהווה המשך לספירת הדעת מהמוחין. עניין התפארת הוא החיבור בין גבורה לתפארת ומכונה גם משפט, יעקב אבינו הייתה עבודתו בספירת התפארת.
==ביחס לשאר הספירות==
==בעולמות==
במערכת הספירות, ספירת התפארת היא הכללות של ה[[מידות]], וכך גם בעולמות, ספירת התפארת בכל עולם היא הכללות של [[פרצוף]] [[זעיר אנפין]] של אותו עולם, שהוא הפרצוף הנוצר מה[[התכללות]] של ה[[מידות]]. ספירת התפארת של [[עולם האצילות]] היא כללות של [[זעיר אנפין]] של [[עולם האצילות]], והיא נקראת בשם "קודשא בריך הוא" ביחס ל[[מלכות דאצילות]] הנקראת בשם "[[שכינה|שכינתיה]]".
השם של ה[[כלי]] של ספירת התפארת של [[עולם האצילות]] הוא שם [[הוי"ה]]. שבכל הספירות של עולם האצילות ה[[אורות]] הם בשם [[הוי"ה]] והכלים הם במידה פרטית, כגון שם [[א"ל]] ב[[חסד]] ושם [[אלהי"ם]] ב[[גבורה]], אבל בתפארת שהיא מ[[קו האמצעי]] מאיר גם בכלי שם הוי"ה.
==בנפש האדם==


[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
1,323

עריכות