איהו וחיוהי וגרמוהי חד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
ולכן מצטמצם הקב"ה בעשר הספירות המוגדרות הגבוליות שבאצילות, כדי לפעול את פעולותיו בעולמות, ועם זאת -בו זמנית- אינו משתנה ח"ו ממהותו בבחינת אין-סוף. והספירות -על שני מרכיביהן; האורות והכלים- הן בבחינת אלקות שבכוחם לברוא [[יש מאין]]] כמו האין-סוף, להיותן מאוחדים באין-סוף ב"ה.
ולכן מצטמצם הקב"ה בעשר הספירות המוגדרות הגבוליות שבאצילות, כדי לפעול את פעולותיו בעולמות, ועם זאת -בו זמנית- אינו משתנה ח"ו ממהותו בבחינת אין-סוף. והספירות -על שני מרכיביהן; האורות והכלים- הן בבחינת אלקות שבכוחם לברוא [[יש מאין]]] כמו האין-סוף, להיותן מאוחדים באין-סוף ב"ה.


דרך ואופן התאחדות הקב"ה הבלתי בעל גבול עם הספירות - שבגדר גבול, אינו בבחינת השגה שנוכל להשיג איך מתייחד בהן. אבל אנו מאמינים ביכולתו המופלאה של ה' ית' שהוא נושא הפכים וכל יכול, ויכול להגביל עצמו בגדר הספירות, אעפ"י שבו-זמנית הוא בלתי בעל גבול.
דרך ואופן התאחדות הקב"ה הבלתי בעל גבול עם הספירות - שבגדר גבול, אינו בבחינת השגה שנוכל להשיג איך מתייחד בהן. אבל אנו מאמינים ביכולתו המופלאה של ה' ית' שהוא נושא הפכים וכל יכול, ויכול להגביל עצמו בגדר הספירות, אעפ"י שבו-זמנית הוא בלתי בעל גבול.[[קטגוריה:ביטויים מספר הזוהר]]
 


ולכן הנה, בזהר הקדוש, נקראו מדותיו של הקב"ה שהן הספירות - רזא דמהימנותא (סוד האמונה), משום שדבר זה נתפס רק באמונה שלמעלה מן השכל.
ולכן הנה, בזהר הקדוש, נקראו מדותיו של הקב"ה שהן הספירות - רזא דמהימנותא (סוד האמונה), משום שדבר זה נתפס רק באמונה שלמעלה מן השכל.
12,624

עריכות