אלתר דובער חסקינד: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 33: שורה 33:
כשהגיע לארץ ישראל התיישב ב[[תל אביב]] ובשנת [[תרצ"ח|תרח"צ]] עבר ל[[ניו יורק]], והיה מראשוני המתיישבים החב"דיים בעיר, ושימש עבור הנערים שהתקרבו לחסידות חב"ד כמקור לתיאור חי של תולדות ודרכי החסידים.
כשהגיע לארץ ישראל התיישב ב[[תל אביב]] ובשנת [[תרצ"ח|תרח"צ]] עבר ל[[ניו יורק]], והיה מראשוני המתיישבים החב"דיים בעיר, ושימש עבור הנערים שהתקרבו לחסידות חב"ד כמקור לתיאור חי של תולדות ודרכי החסידים.


בהיותו בניו יורק נמנה על גבאי [[בית חיינו 770]] וזכה לקירובים רבים מ[[אדמו"ר הריי"צ]], וזכה להיות בן בית אצל הרבי. הרבי הריי"צ התבטא עליו ש"הוא מהחברים הקרובים שלי"{{הערה|השני שהרבי התכוון אליו היה ר' [[יוחנן גורדון]].}},  
בהיותו בניו יורק נמנה על גבאי [[בית חיינו 770]] וזכה לקירובים רבים מ[[אדמו"ר הריי"צ]], והיה בן בית אצל הרבי. הרבי הריי"צ התבטא עליו ש"הוא מהחברים הקרובים שלי"{{הערה|השני שהרבי התכוון אליו היה ר' [[יוחנן גורדון]].}},  
לאחר הסתלקות אדמו"ר הריי"צ, זכה להיות הראשון שפעל על [[הרבי]] להגיה את הרשימות משיחותיו עבור אנ"ש בערי השדה. ביום שמחת תורה בשנת [[תשי"א]] העלה את הרבי לתורה ל[[חתן בראשית]], ובהתרגשות ובבכיות כינה את הרבי בתואר 'אדוננו מורנו ורבינו'.
לאחר הסתלקות אדמו"ר הריי"צ, זכה להיות הראשון שפעל על [[הרבי]] להגיה את הרשימות משיחותיו עבור אנ"ש בערי השדה. ביום שמחת תורה בשנת [[תשי"א]] העלה את הרבי לתורה ל[[חתן בראשית]], ובהתרגשות ובבכיות כינה את הרבי בתואר 'אדוננו מורנו ורבינו'.