1,449
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[קובץ:סימון ג'יקובסון.jpg|left|thumb|250px|הרב ג'יקובסון נואם ב-[[770]]]] | [[קובץ:סימון ג'יקובסון.jpg|left|thumb|250px|הרב ג'יקובסון נואם ב-[[770]]]] | ||
הרב '''סימון ג'יקובסון''' הוא מנהל [[ועד הנחות התמימים]] ושימש בעבר כ[[חוזר]] וכ[[הנחה|מניח]] ב[[התוועדות|התוועדויותיו | הרב '''סימון ג'יקובסון''' הוא מנהל [[ועד הנחות התמימים]] ושימש בעבר כ[[חוזר]] וכ[[הנחה|מניח]] ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדויותיו של הרבי]]. מנהל את העיתון [[אלגמיינר ז'ורנאל]]. משמש כרב קהילת ובית הכנסת "בית שמואל" בשכונת [[קראון הייטס]]. מרצה מבוקש ופופולרי מאוד. | ||
==פעילותו ודמותו== | ==פעילותו ודמותו== | ||
===ועד הנחות התמימים=== | ===ועד הנחות התמימים=== | ||
הרב ג'יקובסון נכנס לשמש כחבר [[ועד הנחות התמימים]] בסוף שנות הלמ"דים ולאחר שקודמו, בן דודו ר' [[דוד פלדמן]] נסע ל[[ארץ הקודש]] בראשית שנות המ"מים, החליף אותו בתפקידו כמנהל הוועד. תפקידו כלל חזרה על ה[[התוועדות]] במהלך השבת בביתו וב[[מוצאי שבת]] היה מתחיל בהנחת השיחה - עבודה שארכה קרוב לשלש יממות, כמעט ללא אכילה ושינה{{הערה|כך הוא מעיד במכתבו לר' [[טוביה פלס]] מיום ד' פר' ראה תנש"א}}, וכללה לימוד השיחה ועיון בנושאים המדוברים בה, כתיבת הדברים ועריכתם בצורה מסודרת להגהת [[הרבי]]. | הרב ג'יקובסון נכנס לשמש כחבר [[ועד הנחות התמימים]] בסוף שנות הלמ"דים ולאחר שקודמו, בן דודו ר' [[דוד פלדמן]] נסע ל[[ארץ הקודש]] בראשית שנות המ"מים, החליף אותו בתפקידו כמנהל הוועד. תפקידו כלל חזרה על ה[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] במהלך השבת בביתו וב[[מוצאי שבת]] היה מתחיל בהנחת השיחה - עבודה שארכה קרוב לשלש יממות, כמעט ללא אכילה ושינה{{הערה|כך הוא מעיד במכתבו לר' [[טוביה פלס]] מיום ד' פר' ראה תנש"א}}, וכללה לימוד השיחה ועיון בנושאים המדוברים בה, כתיבת הדברים ועריכתם בצורה מסודרת להגהת [[הרבי]]. | ||
סדר העבודה היה כזה{{הערה|על פי ראיון עמו בגליון [[בית משיח]] גל' 411.}}: יום ראשון כולו הוקדש ללימוד הנקודות שהרבי דיבר עליהן בשיחה והבנתן. במשך היום היה ר' סימון מעיין בספרי [[נגלה]] וחסידות עליהם היו מיוסדים דברי הרבי (חלקם ציטט הרבי בעצמו). כן היה מתקשר להרבה אנשים כדי לברר נקודות מסויימות בשיחה. את הכתיבה בפועל היה מתחיל רק בשעות הערב המאוחרות של יום ראשון. | סדר העבודה היה כזה{{הערה|על פי ראיון עמו בגליון [[בית משיח]] גל' 411.}}: יום ראשון כולו הוקדש ללימוד הנקודות שהרבי דיבר עליהן בשיחה והבנתן. במשך היום היה ר' סימון מעיין בספרי [[נגלה]] וחסידות עליהם היו מיוסדים דברי הרבי (חלקם ציטט הרבי בעצמו). כן היה מתקשר להרבה אנשים כדי לברר נקודות מסויימות בשיחה. את הכתיבה בפועל היה מתחיל רק בשעות הערב המאוחרות של יום ראשון. |
עריכות