23
עריכות
שורה 27: | שורה 27: | ||
הרמב"ם{{הערה|הלכות תשובה פרק ח' ה"ב.}} לומד שאם אין אכילה ושתיה וודאי מדובר על נשמות בלי גופים, וכן מובן לפי הביאור באופן התלבשות [[נפש]] [[רוחנית]] ב[[גוף]] [[גשמי]] שהוא על ידי התלבשות [[נפש החיונית]] באידי הדם, והם נוצרים על ידי האוכל, ואם יפסיק לאכול יופסק התלבשות הנפש בגוף{{הערה|ראה במאמר ד"ה לכל תכלה תרנ"ט - ספר המאמרים עמוד ק"ה (בהוצאות הישנות).}}. | הרמב"ם{{הערה|הלכות תשובה פרק ח' ה"ב.}} לומד שאם אין אכילה ושתיה וודאי מדובר על נשמות בלי גופים, וכן מובן לפי הביאור באופן התלבשות [[נפש]] [[רוחנית]] ב[[גוף]] [[גשמי]] שהוא על ידי התלבשות [[נפש החיונית]] באידי הדם, והם נוצרים על ידי האוכל, ואם יפסיק לאכול יופסק התלבשות הנפש בגוף{{הערה|ראה במאמר ד"ה לכל תכלה תרנ"ט - ספר המאמרים עמוד ק"ה (בהוצאות הישנות).}}. | ||
אך הכרעת [[תורת החסידות]]{{הערה|והוא כ[[דעת הרמב"ן]] בשער הגמול בסופו (בהוצאת שאוועל - עמוד ש"ט).}} היא שהזמן הקרוי [[עולם הבא]] הוא זמן [[תחיית המתים]], שאז יהיו הנשמות בתוך גופים ובכל זאת לא יצטרכו לאכילה ושתיה כיון שהגוף יוכל לקבל את חיותו מ[[זיו השכינה]]{{הערה|[[המשך וככה]] תרל"ז פרק צ"א-ב. [[המשך תער"ב]] חלק ב' עמוד תתקל"א.}}. | אך הכרעת [[תורת החסידות]]{{הערה|והוא כ[[עולם הבא#דעת הרמב"ן|דעת הרמב"ן]] בשער הגמול בסופו (בהוצאת שאוועל - עמוד ש"ט).}} היא שהזמן הקרוי [[עולם הבא]] הוא זמן [[תחיית המתים]], שאז יהיו הנשמות בתוך גופים ובכל זאת לא יצטרכו לאכילה ושתיה כיון שהגוף יוכל לקבל את חיותו מ[[זיו השכינה]]{{הערה|[[המשך וככה]] תרל"ז פרק צ"א-ב. [[המשך תער"ב]] חלק ב' עמוד תתקל"א.}}. | ||
אך במקום אחר אמרו{{הערה|בבא בתרא עה, א.}} ש"עתיד הקב"ה לעשות סעודה לצדיקים" שזה מדבר על סעודה גשמית בה יאכלו את [[סעודת שור הבר והלווייתן|שור הבר והלווייתן]]. | אך במקום אחר אמרו{{הערה|בבא בתרא עה, א.}} ש"עתיד הקב"ה לעשות סעודה לצדיקים" שזה מדבר על סעודה גשמית בה יאכלו את [[סעודת שור הבר והלווייתן|שור הבר והלווייתן]]. |
עריכות