1,617
עריכות
מ (החלפת טקסט – "צדקה" ב־"צדקה") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ניווט | |||
|כותרת=תרשים כולל - תניא, ליקוטי אמרים | |||
|הסתרה=כן | |||
|מוסתר=כן | |||
|תמונה= | |||
|תוכן={{עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי}} | |||
}} | |||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ל"ז - תכלית הבריאה וכל הגילויים לעתיד לבוא תלויים בעבודתינו''' | |||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
בפרק זה מבאר [[אדמו"ר הזקן]], שקיום מצוות מעשיות{{הערה|שדווקא רק '''הוא''' מאחד את האדם עם אלוקות, כפי שהוסבר ב[[תניא - פרק ל"ה|פרק ל"ה.]]}} הוא המביא את הגילוי של תכלית בריאת העולם{{הערה|לעשות לקב"ה דירה בתחתונים, כפי שהתבאר בפרק ל"ו.}}. | |||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 14: | שורה 16: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
הנפש האלוקית לא יכולה "לפעול" בגוף ישירות{{הערה|להזיז את האיברים וכיוצא בזה.}}, אלא רק על ידי התלבשותה בנפש הבהמית. נמצא, שקיום המצווה בפועל נעשה על ידי הנפש '''הבהמית'''{{הערה|'''ולא''' על ידי הנפש האלוקית.}}. כתוצאה מכך, בשעת קיום מצווה נכפף כח הנפש הבהמית לקדושה ונכלל בה, ועל ידי כלל המצוות{{הערה|שמקיימים כלל ישראל בכלל הדורות}} תעלה כל כללות קליפת נוגה לקדושה, ועל ידי כך יתבטלו לגמרי שלוש קליפות הטמאות{{הערה|כי ממנה הן מקבלות את חיותן.}}. | |||
:בהמשך הפרק מוסבר "תפקידה" של התורה בהבאת העולם לתכליתו: אמנם עיקר בריאת האדם היא לקיים מצוות מעשיות{{הערה|למרות מעלות ה[[תורה]] (שעל ידה נכללים בקדושה גם לבושים הפנימיים של נפש הבהמית, ושממשיכה גילוי [[אור אין סוף]] יותר מה[[מצוות]])}} (ובפרט צדקה), אך יש לזכור שבכל אחד מהשניים (תורה ומצוות) יש יתרון שאין בשני: יתרון המצוות הוא '''שהאור''' נמשך במקום תחתון יותר, אבל המשכת '''העצמות''' ממש היא דווקא על ידי תורה. | |||
שורה 21: | שורה 25: | ||
*[[ימות המשיח]] | *[[ימות המשיח]] | ||
{{הערות שוליים}} | |||
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]]}} | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק ל"ו|פרק ל"ו]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]]}} | ||
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |
עריכות