ליקוטי אמרים - פרק י"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "==צילום דפוס התניא==" ב־"")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"ד''' של ספר ה[[תניא]] ממשיך לבאר את דרגתו של ה[[בינוני]]. בפרק זה מבואר שזוהי מדת כל אדם ואחריה כל אדם ימשוך, שאין ביכולת אדם להיות [[צדיק]], אך יכול להיות [[בינוני]]. שזהו לשון השבועה "תהי [[צדיק]] ואל תהי רשע", שאף שאינו בבחינת צדיק, יכול שלא להיות רשע שעה אחת לפני המקום.
'''פרק י"ד - כל אחד יכול להיות בינוני'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
השניה משלוש ההכנות לעבודת השם (עוד לפני העבודה עצמה) היא הידיעה שהדבר אפשרי. בפרק זה מוסבר מדוע העבודה היא בכוחו של כל אחד ואחת, ולכן אין פטור ממנה.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 8: שורה 9:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
בפרק יב הוסבר שעל הלב אין לאדם שליטה{{הערה|אדם לא יכול "להחליט" סתם כך, שמהיום הוא אוהב או לא אוהב דבר מסויים - אין זה בשליטתו}}, אבל על המחשבה דיבור ומעשה יש לו. נמצא, שבאפשרותו לבחור כל רגע מחדש ב"עשה טוב" - ולהיות "בינוני".


ומאחר וכל אחד יכול להיות בינוני מובן שאפשר להשביע ולדרוש מכל אחד "ואל תהי רשע"  - היינו בינוני.


ומשמעות תחילת השבועה "תהי צדיק", שצריך להתייגע אפילו להיות צדיק!{{הערה|לבער הרע לגמרי, ולשמוח רק באלוקות}} - אולי יזכה שתתעבר בו נשמת איזה צדיק ויעבוד ה' בשמחה אמיתית.


==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
1,625

עריכות