ליקוטי אמרים - פרק י"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "==צילום דפוס התניא==" ב־"")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק י"ב''' הינו הפרק השנים עשר שבספר ה[[תניא]].
'''פרק י"ב - מהות הבינוני'''


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
לאחר שביאר [[אדמו"ר הזקן]] בפרקים קודמים את הדרגות של [[צדיק וטוב לו]], [[צדיק ורע לו]], [[רשע וטוב לו]] ו[[רשע ורע לו]], מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בפרק זה את דרגת ה[[בינוני]].
מה שהתבאר בפרקים הקודמים{{הערה|בפרקים י-יא, אם גם מי שאיננו לגמרי צדיק (צדיק שאינו גמור) עדיין נקרא צדיק, וגם מי שאיננו ממש רשע (רשע שאינו גמור) הוא רשע - אז מתי נקרא אדם "בינוני"?}} לכאורה רק חיזק וחידד את השאלה שבפרק א: מהי מהות הבינוני? כיצד תיתכן מציאות אדם, שמצד אחד אינו נכשל בעבירות אך מצד שני אינו צדיק?


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 9: שורה 9:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
דוקא אחרי שהובנו מהות דרגות הצדיק והרשע אפשר להבין גם מהו בינוני:
לכופף ולבטל את הרע הוא יכול אבל לגרש ולבער אותו לחלוטין לא. באיסורים אינו נכשל, אך תאווה לתענוגים יש לו.
'''ושני עניינים אלו הם בזמנים שונים:'''
בשעת התפילה הוא יכול לכפוף ולבטל את הרע.
בשאר היום הרע אינו כפוף ובטל אלא מתאווה לתענוגי העולם (אבל רושם התפילה מאפשר לו להתגבר, שגם אז לא יכשל בחטא).




שורה 14: שורה 24:
==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
* [[בינוני]]
* [[בינוני]]
* [[מחשבה דיבור ומעשה]]
 
* [[נפש אלוקית]]
* [[נפש בהמית]]
* [[אהבת ה']]
* [[אהבה מסותרת]]


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"א|פרק י"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק י"ג|פרק י"ג]]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק י"א|פרק י"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק י"ג|פרק י"ג]]}}
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
1,617

עריכות