←בספירות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
==בספירות== | ==בספירות== | ||
הפה הוא כינויה של ספירת ה[[מלכות]], כלשון התיקוני זוהר: "מלכות – פה", שענינה הוא היחס אל החוץ. ענין הפה הוא הדיבור, וזהו ענינה של ספירת המלכות, שהיא לוקחת את ההשפעות של הספירות שלמעלה ממנה, ומוציאה אותם החוצה. | הפה הוא כינויה של ספירת ה[[מלכות]], כלשון התיקוני זוהר: "מלכות – פה", וכן על פי משלי טז י "קסם על שפתי מלך"., שענינה הוא היחס אל החוץ. ענין הפה הוא הדיבור, וזהו ענינה של ספירת המלכות, שהיא לוקחת את ההשפעות של הספירות שלמעלה ממנה, ומוציאה אותם החוצה. | ||
לעומת זאת ה[[קול]] מתייחס לספירת ה[[יסוד]] המאירה במלכות. | לעומת זאת ה[[קול]] מתייחס לספירת ה[[יסוד]] המאירה במלכות. | ||
שורה 14: | שורה 14: | ||
מעלת לימוד התורה יתירה על המצוות בכך, שה[[מחשבה]] וההרהור בדברי תורה שב[[מוח]] וכח הדבור בדברי תורה שבפה שהם לבושים הפנימים של [[נפש האלהית]] וכל שכן נפש האלהית עצמה המלובשת בהם כולם מיוחדים ממש ביחוד גמור ב[[רצון העליון]] ולא [[מרכבה]] לבד{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ג]]}}. | מעלת לימוד התורה יתירה על המצוות בכך, שה[[מחשבה]] וההרהור בדברי תורה שב[[מוח]] וכח הדבור בדברי תורה שבפה שהם לבושים הפנימים של [[נפש האלהית]] וכל שכן נפש האלהית עצמה המלובשת בהם כולם מיוחדים ממש ביחוד גמור ב[[רצון העליון]] ולא [[מרכבה]] לבד{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ג]]}}. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== | ||
*[[שיניים]] | *[[שיניים]] |