יום טוב שני של גלויות: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 24: שורה 24:


==הלכות היום==
==הלכות היום==
ב[[שולחן ערוך]], מהדורה שנייה, כותב [[אדמו"ר הזקן]]{{הערת שוליים|סימן א' סעיף ח'}}: "בני ארץ ישראל הבאים לחו"ל חייבים בקדושת היום". לאידך כותב [[הרבי]]{{הערת שוליים|ב[[אגרות קודש]] חלק ד' עמ' רמד, חלק ז' עמוד קסח, ח"י עמוד שפו}}: שבני [[ארץ ישראל]] הבאים לחוץ-לארץ ינהגו כבני ארץ ישראל, ובני חוץ לארץ שבאים לארץ ישראל ינהגו כבני חו"ל, וכן הורה [[אדמו"ר הרש"ב]]{{הערת שוליים|אגורת הקודש שלו חלק ב' עמ' תרכו}}.
ב[[שולחן ערוך]], מהדורה שנייה, כותב [[אדמו"ר הזקן]]{{הערת שוליים|סימן א' סעיף ח'}}: "בני ארץ ישראל הבאים לחו"ל חייבים בקדושת היום". לאידך כותב [[הרבי]]{{הערת שוליים|ב[[אגרות קודש]] חלק ד' עמ' רמד, חלק ז' עמוד קסח, ח"י עמוד שפו.}}: שבני [[ארץ ישראל]] הבאים לחוץ-לארץ ינהגו כבני ארץ ישראל, ובני חוץ לארץ שבאים לארץ ישראל ינהגו כבני חו"ל, וכן הורה [[אדמו"ר הרש"ב]]{{הערת שוליים|אגורת הקודש שלו חלק ב' עמ' תרכו.}}.


למעשה, ישנם רבני חב"ד רבים{{הערה|1=[http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=2095 הרב הענדל פסק לבחורים מחו"ל: לחגוג יום טוב שני]}} הלומדים ממקומות שונים שבני חוץ לארץ צריכים לחגוג יומיים גם בארץ ישראל.
למעשה, חלק מרבני חב"ד{{הערה|הרב [[אייזיק לנדא]], הרב [[ישראל יוסף הענדל]] ועוד.}} פוסקים עפ"ז ומעוד מקומות שבני חוץ לארץ צריכים לחגוג יומיים גם בארץ ישראל.


בני ארץ ישראל שמגעים בחגים ל[[רבי]] המתגורר בחו"ל, חוגגים יומיים, מכיון שהם באים על דעת הרבי{{מקור}}{{הערה|ב[[המלך במסיבו]] כתוב שפעם אמרו לרבי שהבאים לחצרות קדשנו שומרים יומיים יום טוב מכיון שבאו על דעת הרבי, הרבי הגיב על זה שצריך לבדוק אם באמת כל מה שעושים כאן זה על דעת הרבי.}}.
בני ארץ ישראל שמגיעים בחודש החגים ל[[רבי]], חוגגים יומיים, מכיון שהם באים על דעת הרבי{{הערה|בשנת [[תש"ל]] העלו את הרב ידגר (תושב ארץ ישראל) לתורה ביום טוב שני ומיד שאל ע"כ הרבי והוא ענה שהוא כאן ע"ד הרבי, והרבי סימן שזה בסדר{{מקור}}.}}{{הערה|ב[[המלך במסיבו]] כתוב שפעם אמרו לרבי שהבאים לחצרות קדשנו שומרים יומיים יום טוב מכיון שבאו על דעת הרבי, הרבי הגיב על זה שצריך לבדוק אם באמת כל מה שעושים כאן זה על דעת הרבי.}}.


==ראו גם==
==ראו גם==