שיחה:בית שמש: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 5 בתים ,  5 ביוני 2019
שורה 64: שורה 64:
{{שבירה}}
{{שבירה}}
{{א|שף ויתיב}}, א) 1. אני הסברתי הרגע שגם מהמקור הקודם אני רואה כהוכחה. 2. המקור שהבאתי בהערה שתים וארבע - שונים מסוג המקור שהבאתי לפני כן שלפי טענתך הרבי אמר אותם רק בשביל יותר להתמיה (מגוחך) שהרי כאןhttps://www.chabadisraeli.info/templates/blog/post.asp?aid=1181108&PostID=18082&p=1 למשל הרי אדרבה באם הוא לא שומר תומ"צ הרי חידוש גדול יותר שיגרום לו זעזוע. ב) אם יש לך מקורות למה שלא תציג אותם??? ואדרבה מה פחות קשור לנושא מהערה ארבע שכל בר דעת מבין שמדובר על זה, על כך שבעיר בני ברק שומרים תומ"צ אומר הרבי "כיוון שכפי הכת[ו]בת דר הוא בבני-ברק, הידועה ומפורסמת בשמירת השבת קודש אשר בה, ובעניני ת[ורה] ומצ[וותיה] בכלל.."{{הערה|אגרות קודש כרך יט ע' רסז.}} וע"כ שבתל אביב לצערנו לא שומרים כ"כ תומ"צ לע"ע אומר הרבי "העובדה שתל-אביב איננה מקום תורה – מהווה סיבה דווקא שלא לעזוב את תל אביב!"{{הערה|'בצל החכמה' עמ' 89.}} - מה פחות ברור מזה?? ג) לא הבנתי באיזה קשר הגיעה לכאן השמש הרי לא ע"ז היה הדיון, ואם כוונתך למקור של 'המדע והגאולה' אז כנראה שקראת את זה מהר מדי, תחזור לשם ותראה שדברי הרבי הם בקשר לכך שעוסק באנרגיית השמש והרבי אומר לו שילמד אותם מזה הוראה בעבודת ה', ובהזדמנות אחרת אומר לו הרבי ש"איש מדע יהודי חייב לדאוג לכך שיציגו אותו בראש ובראשונה כיהודי החי לפי התורה ומצוותיה, ורק אחרי זה – כמדען גדול; ולא בסדר ההפוך, חלילה, כמדען גדול שבמקרה הינו גם שומר תורה" - זה נאמר ללא כל קשר לשמש וא"כ לא הבנתי מאיפה הגיע ה'בפשטות' שהרבי מדבר ע"ז שהשמש סובבת סביב כדור הארץ. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  04:08, 5 ביוני 2019 (IST)
{{א|שף ויתיב}}, א) 1. אני הסברתי הרגע שגם מהמקור הקודם אני רואה כהוכחה. 2. המקור שהבאתי בהערה שתים וארבע - שונים מסוג המקור שהבאתי לפני כן שלפי טענתך הרבי אמר אותם רק בשביל יותר להתמיה (מגוחך) שהרי כאןhttps://www.chabadisraeli.info/templates/blog/post.asp?aid=1181108&PostID=18082&p=1 למשל הרי אדרבה באם הוא לא שומר תומ"צ הרי חידוש גדול יותר שיגרום לו זעזוע. ב) אם יש לך מקורות למה שלא תציג אותם??? ואדרבה מה פחות קשור לנושא מהערה ארבע שכל בר דעת מבין שמדובר על זה, על כך שבעיר בני ברק שומרים תומ"צ אומר הרבי "כיוון שכפי הכת[ו]בת דר הוא בבני-ברק, הידועה ומפורסמת בשמירת השבת קודש אשר בה, ובעניני ת[ורה] ומצ[וותיה] בכלל.."{{הערה|אגרות קודש כרך יט ע' רסז.}} וע"כ שבתל אביב לצערנו לא שומרים כ"כ תומ"צ לע"ע אומר הרבי "העובדה שתל-אביב איננה מקום תורה – מהווה סיבה דווקא שלא לעזוב את תל אביב!"{{הערה|'בצל החכמה' עמ' 89.}} - מה פחות ברור מזה?? ג) לא הבנתי באיזה קשר הגיעה לכאן השמש הרי לא ע"ז היה הדיון, ואם כוונתך למקור של 'המדע והגאולה' אז כנראה שקראת את זה מהר מדי, תחזור לשם ותראה שדברי הרבי הם בקשר לכך שעוסק באנרגיית השמש והרבי אומר לו שילמד אותם מזה הוראה בעבודת ה', ובהזדמנות אחרת אומר לו הרבי ש"איש מדע יהודי חייב לדאוג לכך שיציגו אותו בראש ובראשונה כיהודי החי לפי התורה ומצוותיה, ורק אחרי זה – כמדען גדול; ולא בסדר ההפוך, חלילה, כמדען גדול שבמקרה הינו גם שומר תורה" - זה נאמר ללא כל קשר לשמש וא"כ לא הבנתי מאיפה הגיע ה'בפשטות' שהרבי מדבר ע"ז שהשמש סובבת סביב כדור הארץ. - [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  04:08, 5 ביוני 2019 (IST)
:{{א|חלוקת קונטרסים}}, אני מעריך שלא הבנת את המושג "סוציולוגיה" ולכן פירשת אותו כ"'''פוצ'''יולוגיה", אך פירושו בתרגום מלטינית הוא "תורת החברה". ובכן ישנן הגדרות חברתיות שלא דווקא עומד עם המצופה. נניח ייתכן אחד שנחשב מבחינה חברתית כחסיד, אך סו"ס ייתכן שבמעשיו ובעבודתו הוא רחוק מזה. כך שישנו פער בין השם החברתי לבין המעשה בפועל (ידועה שיחתו של הרבי בעניין הבוכרים, שהם יותר 'יראים' מהיראים במאה שערים). כאשר ההבחנה הזו ברורה מובן שרוב הציטטות שהבאת הינן חלשות מכדי להוות הוכחה לדבריך. הקטע מהאדמו"ר סדיגורא שאמנם עוסק ביהודי שהוא (כנראה) באמת יר"ש וכו', אך בהתייחס לבני ברק ות"א הרבי מתייחס ל"אווירה" המצויה בין תושביה - אני משער שגם {{א|שף ויתיב}} יסכים כי בבני ברק יש הרבה שהם באמת דתיים (פשוט מבחינה סטטיסטית הסבירות לכך גבוהה) - כלומר אין ספק שגם מקומו של אדם שהוא מקיים אורח חיים מלא של תומ"צ צריך להיות במקום שיהיה לו נוח לעשות זאת, ומבחינה סוציולוגית הסבירות נותנת שהכי נוח יהיה בבני ברק (כי אין שם תנועת רכבים בשבת וכו'), אך אין זה מעיד על העיר, העיר עצמה יש בה קודים חברתיים שמאפיינים אותה כחברה דתית, אך בהתייחס לתושבים זה בהחלט לא מוכרח. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 05:32, ב' בסיוון, ה'תשע"ט 05:32, 5 ביוני 2019 (IST)
:{{א|חלוקת קונטרסים}}, אני מעריך שלא הבנת את המושג "סוציולוגיה" ולכן פירשת אותו כ"'''פוצ'''יולוגיה", אך פירושו בתרגום מלטינית הוא "תורת החברה". ובכן ישנן הגדרות חברתיות שלא דווקא עומד עם המצופה. נניח ייתכן אחד שנחשב מבחינה חברתית כחסיד, אך סו"ס ייתכן שבמעשיו ובעבודתו הוא רחוק מזה. כך שישנו פער בין השם החברתי לבין המעשה בפועל (ידועה שיחתו של הרבי בעניין הבוכרים, שהם יותר 'יראים' מהיראים במאה שערים). כאשר ההבחנה הזו ברורה מובן שרוב הציטטות שהבאת הינן חלשות מכדי להוות הוכחה לדבריך. הקטע מהאדמו"ר סדיגורא שאמנם עוסק ביהודי שהוא (כנראה) באמת יר"ש וכו', אך בהתייחס לבני ברק ות"א הרבי מתייחס ל"אווירה" המצויה בין תושביה - אני משער שגם {{א|שף ויתיב}} יסכים כי בבני ברק יש הרבה שהם באמת דתיים (פשוט מבחינה סטטיסטית הסבירות לכך גבוהה) - כלומר אין ספק שגם מקומו של אדם שהוא מקיים אורח חיים מלא של תומ"צ צריך להיות במקום שיהיה לו נוח לעשות זאת, ומבחינה סוציולוגית הסבירות נותנת שהכי נוח יהיה בבני ברק (כי אין שם תנועת רכבים בשבת וכו'), אך אין זה מעיד על העיר, בעיר עצמה אמנם יש סממנים חברתיים שמאפיינים חברה דתית, אך בהתייחס לתושבים זה בהחלט לא מוכרח. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 05:32, ב' בסיוון, ה'תשע"ט 05:32, 5 ביוני 2019 (IST)
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
326

עריכות