קץ הגלות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 15 בתים ,  21 במאי 2019
שורה 64: שורה 64:


==דחיקת הקץ==
==דחיקת הקץ==
במספר מקומות מופיע האיסור בחישובי קיצים ובדחיקת הקץ, לדוגמא: [[רש"י]] במסכת כתובות{{הערה|דף קיא,א.}} כותב ש[[הקב"ה]] השביע את בנ"י שלא ידחקו את הקץ, היינו שלא ירבו בתחנונים יותר מידי, על דבריו אלו דנים רבים מגדולי הפוסקים, ומבארים מדוע אין זה סותר ל[[צפייה לגאולה|ציפיה ולבקשה למשיח]]:
במספר מקומות מופיע האיסור בחישובי קיצים ובדחיקת הקץ, לדוגמא: [[רש"י]] במסכת כתובות{{הערה|דף קיא, א}} כותב ש[[הקב"ה]] השביע את בנ"י שלא ידחקו את הקץ, היינו שלא ירבו בתחנונים יותר מידי, על דבריו אלו דנים רבים מגדולי הפוסקים, ומבארים מדוע אין זה סותר ל[[צפייה לגאולה|ציפיה ולבקשה למשיח]]{{הערה|ראה גם ב[[ליקוטי שיחות]] חלק כ' עמ 384}}:
*שבועה זו אינה הלכה למעשה{{הערה|אבני נזר יו"ד סימן תנד ס"ק מ ואילך}}.
*שבועה זו אינה הלכה למעשה{{הערה|אבני נזר יו"ד סימן תנד ס"ק מ ואילך}}.
*[[הקב"ה]] גם השביע את אומות העולם שלא ישעבדו את בנ"י יותר מידי, מכיוון שהם עברו על שבועתם מותר לנו לעבור על שבועה זו בלבד{{הערה|ויואל משה, מאמר א'}}
*[[הקב"ה]] גם השביע את אומות העולם שלא ישעבדו את בנ"י יותר מידי, מכיוון שהם עברו על שבועתם מותר לנו לעבור על שבועה זו בלבד{{הערה|ויואל משה, מאמר א'}}.
*לאחר חמשת אלפים ומש מאות שנה אין זה נחשב דחיקת הקץ אלא זמן הקץ{{הערה|ספר מאורי חסידות}}.
*לאחר חמשת אלפים וחמש מאות שנה אין זה נחשב דחיקת הקץ אלא זמן הקץ{{הערה|ספר מאורי חסידות}}.
*כיום לא רק שמותר אלא חובה להרבות בתחנונים, ומצווה גדולה היא{{הערה|אבקת רוכל חלק ב כלל ט}}
*כיום לא רק שמותר אלא חובה להרבות בתחנונים, ומצווה גדולה היא{{הערה|אבקת רוכל חלק ב כלל ט}}.
*האיסור הכתוב בגמרא הוא דחיקת הקץ על ידי פעולות קבליות וכדומה{{הערה|שו"ת חתם סופר ח"ו סימן פ"ו}}
*האיסור הכתוב בגמרא הוא דחיקת הקץ על ידי פעולות קבליות וכדומה{{הערה|שו"ת חתם סופר ח"ו סימן פ"ו}}.
 
ראה גם ב[[ליקוטי שיחות]] חלק כ' עמ 384.


== העבודה בעקבתא דמשיחא ==
== העבודה בעקבתא דמשיחא ==