ספירת הדעת: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 899 בתים ,  25 באוגוסט 2009
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ספירת הדעת היא הספירה השלישית בעשרת הספירות, והאחרונה מן ה[[מוחין]].
ספירת הדעת היא הספירה השלישית בעשרת הספירות, והאחרונה מבין שלושת ספירות ה[[מוחין]], ספירות חב"ד. לעומת ספירות חכמה ובינה, אשר קולטות את ההשכלה ומרחיבות אותו, תפקיד הדעת הוא לקשר ולחבר את ההבנה וההשגה שבמוחין למידות, כך שיהיו גם בהרגשה.


תפקיד הדעת הוא לקשר ולחבר את ההבנה וההשגה שבמוחין למידות, כך שיהיו גם בהרגשה.
==ענינה==
ספירת הדעת ענינה הוא ההרגשה, שההשכלה נקשרת ונקבעת כאלו מרגיש. לשון דעת הוא כלשון הכתוב "והאדם ידע את חוה אשתו" שהוא בחינת התקשרות והתחברות.


כלומר, על ידי הדעת מושפעים המידות מן המוחין. הדעת מתחלקת לשתיים: דעת של חסד ודעת של גבורה, שהם אבות של כל המידות הנולדות מהן.
==הדעת במערכת הספירות==
הדעת במערכת הספירות מקשרת בין ה[[חכמה]] וה[[בינה]], ומקשרת בין ה[[מוחין]] לבין ה[[מידות]].
כלומר, על ידי הדעת מושפעים המידות מן המוחין. משום כך נקרית ספירת הדעת "[[מפתחא דכליל שית]]", שהיא המפתח הכולל את ששת המידות.


בלא דעת, הרי לא יתהוו מידות חדשות. נאמר נשים דעתן קלה, וזאת מפני שאצלם נקודת חיבור המוחין עם המידות חלשה יותר מאצל הגבר.
הדעת מתחלקת לשתיים: דעת של חסד ודעת של גבורה, שהם אבות של כל המידות הנולדות מהן.
נאמר נשים דעתן קלה, וזאת מפני שאצלם נקודת חיבור המוחין עם המידות חלשה יותר מאצל הגבר.


הדעת פעמים נכללת כחלק מן המידות, ולמשל בעולמות הרי הדעת היא חלק מעולם היצירה,  כאחת מן המידות, ולא בעולם הבריאה כבינה.
הדעת פעמים נכללת כחלק מן המידות, ולמשל בעולמות הרי הדעת היא חלק מעולם היצירה,  כאחת מן המידות, ולא בעולם הבריאה כבינה.


כאשר ספירת הכתר בהתגלות, אזי אין צורך בספירת הדעת.
==דעת עליון ודעת תחתון==
ספירת הדעת מתחלת לדעת עליון ודעת תחתון. דעת העליון הוא המקשר את ה[[חכמה]] וה[[בינה]]. דעת תחתון מקשרת את החכמה והבינה עם ה[[מידות]].
 
==דעת וכתר==
 


[[קטגוריה: ספירות]]
[[קטגוריה: ספירות]]
1,323

עריכות