שלמה זלמן ברוין: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,481 בתים ,  3 במאי 2018
שורה 76: שורה 76:
בפעם הראשונה כנראה עוד קודם לנשיאות, במכתב מכ' אדר תש"ט<ref>http://www.lahak.org/media/pdf/890/wgxM8907770.pdf</ref>, מאשר הרבי את קבלת ספרו השני, ומייעד זמן להיפגש עמו.
בפעם הראשונה כנראה עוד קודם לנשיאות, במכתב מכ' אדר תש"ט<ref>http://www.lahak.org/media/pdf/890/wgxM8907770.pdf</ref>, מאשר הרבי את קבלת ספרו השני, ומייעד זמן להיפגש עמו.


כנראה באותו היום זכה הרב ברוין להיות ביחידות אצל הרבי הקודם, וכך תיאר לנכדו הרב [[יוסף ישעיה ברוין]] את היחידות: נכנסתי ל'יחידות לרבי, ואך בוקשי הבנתי את דבריו, כיון שכידוע בשנים הללו היה קשה להבין את הרבי, והרבי [[ישראל דזייקאבסאן]], "תרגם" לי את דברי הרבי.
כנראה באותו היום שנקבע עם הרבי, זכה הרב ברוין להיות ביחידות אצל הרבי הקודם, וכך תיאר לנכדו הרב [[יוסף ישעיה ברוין]] את היחידות: נכנסתי ל'יחידות לרבי, ואך בוקשי הבנתי את דבריו, כיון שכידוע בשנים הללו היה קשה להבין את הרבי, והרבי [[ישראל דזייקאבסאן]], "תרגם" לי את דברי הרבי.


כשיצאתי מהיחידות פגשתי אברך צעיר, עטור מגבעת אפורה ולבוש חליפה קצרה, העומד בצד היה זה מי שנקרא אז הרמ"ש, לימים הרבי, שקרא לי ואמר לי "זיך דורכשמועסן אין לערנען", הרבי הכל לצטט מזכרונו קטעים שונים מספרי שרק יצא לאור "שערים מצוינים בהלכה". והרבי כבר היה בקיא בהם בעל פה!
כשיצאתי מהיחידות פגשתי אברך צעיר, עטור מגבעת אפורה ולבוש חליפה קצרה, העומד בצד היה זה מי שנקרא אז הרמ"ש, לימים הרבי, שקרא לי ואמר לי "זיך דורכשמועסן אין לערנען", הרבי הכל לצטט מזכרונו קטעים שונים מספרי שרק יצא לאור "שערים מצוינים בהלכה". והרבי כבר היה בקיא בהם בעל פה!
שורה 82: שורה 82:
הרבי שאל לפי מה שכתבתי בספרי<ref>סימן קע סק"א</ref> את דברי האריז"ל שאין להשאיר את הפיאות שיגדלו יותר ממקום הלחי התחתון והבאתי גם את הצמח צדק<ref>שו"ת צמח צדק חיו"ד סימן צג.</ref> בזה, שאל אותי הרבי מדוע בחוגים שונים בין החריידים אין מקפדים על זה?<ref>להעיר, שהרבי הרבה לחזור בריבוי יחידות ובמכתבים את דברי האריז"ל הללו, והי' שואל מיד, מה המקור לנהוג אחרת.</ref> עניתי לרבי: בחגוים סמוייימים כשלא היה מקור היה הרבי המקור.. הרבי חייך חיוך רחב..
הרבי שאל לפי מה שכתבתי בספרי<ref>סימן קע סק"א</ref> את דברי האריז"ל שאין להשאיר את הפיאות שיגדלו יותר ממקום הלחי התחתון והבאתי גם את הצמח צדק<ref>שו"ת צמח צדק חיו"ד סימן צג.</ref> בזה, שאל אותי הרבי מדוע בחוגים שונים בין החריידים אין מקפדים על זה?<ref>להעיר, שהרבי הרבה לחזור בריבוי יחידות ובמכתבים את דברי האריז"ל הללו, והי' שואל מיד, מה המקור לנהוג אחרת.</ref> עניתי לרבי: בחגוים סמוייימים כשלא היה מקור היה הרבי המקור.. הרבי חייך חיוך רחב..


לאחר מכן היה שוב ביחידות בתשכ"ח-כ"ט
לאחר מכן היה שוב ביחידות בתשכ"ח-כ"ט, לעת עתה לא נתבררו הנושאים שדוברו באותה יחידות.


לרגל הוצאת ספר על הש"ס החליט לאחר התלבטיות לבא לרבי למסור לו בעצמו הספר בי"ד מר חשון תש"נ, כמו כן הביא לרבי מהדורה חדשה של ספריו כאשר הביא לרבי את ההוצאה החדשה של ספריו ,אמר הרבי תוך כדי עלעול בספרים<ref> דברי משיח תש"נ ח"א ע' 337-8</ref>: "הרבה השתמשתי בספריכם; שיקויים בכם '[מי שיש לו מנה] רוצה מאתיים' להדפיס גם להבא".  
לרגל הוצאת ספר על הש"ס החליט לאחר התלבטיות לבא לרבי למסור לו בעצמו הספר בי"ד מר חשון תש"נ, כמו כן הביא לרבי מהדורה חדשה של ספריו כאשר הביא לרבי את ההוצאה החדשה של ספריו ,אמר הרבי תוך כדי עלעול בספרים<ref> דברי משיח תש"נ ח"א ע' 337-8</ref>: "הרבה השתמשתי בספריכם; שיקויים בכם '[מי שיש לו מנה] רוצה מאתיים' להדפיס גם להבא".  
שורה 100: שורה 100:


הרבי נתן לו דולר נוסף באומרו: "אָפּגעבן כפליים לתושי'" [תתן כפליים לתושי'ה], והרבי נתן לו דולר נוסף עבור נכדו.
הרבי נתן לו דולר נוסף באומרו: "אָפּגעבן כפליים לתושי'" [תתן כפליים לתושי'ה], והרבי נתן לו דולר נוסף עבור נכדו.
דבריו של הרבי נכנסו על ליבו של הרב ברוין, והתחיל מקרב את נכדו שהתקרב לחב"ד, ואף אמר לו:"אילו הייתי צעיר אולי גם אני הייתי משנה את מנהגי למנהגי חב"ד.."


הרבי מציין במספר מקומות לספרו<ref>כ 10 מקומות נדפסו, ובמכתבים שנדפסים מופעים עוד כמה וכמה פעמים שיציין לספריו.</ref>.  
הרבי מציין במספר מקומות לספרו<ref>כ 10 מקומות נדפסו, ובמכתבים שנדפסים מופעים עוד כמה וכמה פעמים שיציין לספריו.</ref>.  
שורה 106: שורה 108:
מדי שבוע היה מקבל את הלקוטי שיחות בדואר, והיה רגיל לעיין בהם הרבה, פעם התבטא, שמאוד היה רוצה לגמורו את ה"ליקוט" כל שבוע אבל מה יכולני לעשות שהליקוט כה ארוך כשמגיעים לתירוץ שוכחים כבר את הקושיות..  ובספריו הוא מזכיר את הלקוטי שיחות<ref>ראה לדוגמא שערים המצוינים בהלכה על מסכת קידושין (מט, ב ד"ה תשע נטלו)</ref>.
מדי שבוע היה מקבל את הלקוטי שיחות בדואר, והיה רגיל לעיין בהם הרבה, פעם התבטא, שמאוד היה רוצה לגמורו את ה"ליקוט" כל שבוע אבל מה יכולני לעשות שהליקוט כה ארוך כשמגיעים לתירוץ שוכחים כבר את הקושיות..  ובספריו הוא מזכיר את הלקוטי שיחות<ref>ראה לדוגמא שערים המצוינים בהלכה על מסכת קידושין (מט, ב ד"ה תשע נטלו)</ref>.


בספר שיצא לאור לכבוד צדי"ק שנה לרבי "קרנות צדי"ק" כתב פלפול מיוחד לכבוד הרבי.
בכלל נמנע מלכתוב בבימות תורניות מפאת שלא רצה להשתייך לחוג מסויים שמוציא הקובץ, אך בקובץ מיוחד שיצא לאור לכבוד צדי"ק שנה לרבי "קרנות צדי"ק" כתב פלפול מיוחד לכבוד הרבי. ובראשו כתב "מוקדש לבהוקרה לכ"ק הגה"ק שליט"א מליובאוויטש, יאריך השי"ת ימיו ושנותיו בנעימים".
 
==ציפיה לגאולה==
כרבו הרה"ק בעל ה[[הרב חיים אליעזר שפירא|"מנחת אלעזר"] ז"ל, היה מעורר בכל הזדמנות על החובה לצפות לגאולה, ולהיות מוכנים לבואה הקרוב.
 
כאשר הרבי עורר שרבנים יחתמו שמשיח צריך לבא אמר: עקרונית בוודאי אני מסכים עם פסק זה, אבל לא ראיתי אצל רבותיי לחתום על כך, כאילו "להכריח" את הקב"ה להביא כבר את הקץ. כאשר הבהיר לו נכדו הרב [[יוסף ישעיה ברוין]] שחתימתו תגרום לרבי נחת רוח, הסכים להתפשר והורה לנכדו, תחתום בשמי, שאני מסכים עם פסק זה.


==אחדים מפסקיו המפורסמים==
==אחדים מפסקיו המפורסמים==
6,031

עריכות