יוסף אברהם הלר: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 914 בתים ,  23 באפריל 2018
שורה 8: שורה 8:


למד בסלבודקה ישיבה בירושלים וכבר אז ניכר בו משיכה לעולם החסידות. התחיל להימשל לספרי חסידות כנועם אלימלך ומאור ושמש, שחיזקו את צמאנו לתורת החסידות, אך חיפש יותר ביאורים שזה משך אותו לתורת חב"ד.  
למד בסלבודקה ישיבה בירושלים וכבר אז ניכר בו משיכה לעולם החסידות. התחיל להימשל לספרי חסידות כנועם אלימלך ומאור ושמש, שחיזקו את צמאנו לתורת החסידות, אך חיפש יותר ביאורים שזה משך אותו לתורת חב"ד.  
פעם הלך עם אביו לישיבת פונביז' לשמוע שיעור מהגאון הרב שמואל רוזבסקי ע"ה, הרב הלר התלהב מאוד מהשיעור, אמר לו אביו, כל זה לא מגיע לתפלה של אמתע חסידשע רב.


בהיתו במאה שערים התחיל לשמוע לעיתים קלטות של הרבי. דבר שמשך אותו מאוד, כמו כן מאוד התרגש לראות את הדיעה הברורה של הרבי מענה לטענות הסטמאר אחרי מלחמת ששת הימים
בהיתו במאה שערים התחיל לשמוע לעיתים קלטות של הרבי. דבר שמשך אותו מאוד, כמו כן מאוד התרגש לראות את הדיעה הברורה של הרבי מענה לטענות הסטמאר אחרי מלחמת ששת הימים


לאחר מכן למד בישיבת בריסק בירושלים בראשות הרב דוד סולבייטשיק, שמאוד קירבו ואז חשש להתקרבתו לתורת החסידות. ואף הורה לו שלא לגדל זקן (כשהגיע לידעת הרבי הוראת הרב סולבייטשיק שעצמו מגדל זקן ורק החשש על בחור שיתקרב לחב"ד גרם לו להוראות לא לגדל זקן, הגיב הרבי "רואים שאפילו מתנגד מעיד שזקן זה דבר של חסידים").
לאחר מכן למד בישיבת בריסק בירושלים בראשות הרב דוד סולבייטשיק, והפך להיות מבכירי התלמידים בה, דבר שגילו אצלו ההרגשה שצריך משהו מעבר ללימוד הנגלה.
שמאוד קירבו ואז חשש להתקרבתו לתורת החסידות. ואף הורה לו שלא לגדל זקן (כשהגיע לידעת הרבי הוראת הרב סולבייטשיק שעצמו מגדל זקן ורק החשש על בחור שיתקרב לחב"ד גרם לו להוראות לא לגדל זקן, הגיב הרבי "רואים שאפילו מתנגד מעיד שזקן זה דבר של חסידים").


יחד עימו התקרב לחב"ד יחד עם ידידו הגאון [[עזרא בנימין שוחט]] ראש ישיבת [[אור אלחנן - חב"ד]]. שהחזיק אותו קרוב לעניני חסידות חב"ד והרבי.
יחד עימו התקרב לחב"ד יחד עם ידידו הגאון [[עזרא בנימין שוחט]] ראש ישיבת [[אור אלחנן - חב"ד]]. שהחזיק אותו קרוב לעניני חסידות חב"ד והרבי.
שורה 37: שורה 40:


הסכמתו מופיעה בספרים רבים, יש מתוכם כחבר הבד"צ ויש כרב פרטי.
הסכמתו מופיעה בספרים רבים, יש מתוכם כחבר הבד"צ ויש כרב פרטי.
בחורף תשנ"ב הוציא לאור הספר "הילכתא למשיחא" לבאר על פי נגלה ובעמקות גדולה שהרבי מלך המשיח, ספרו התקבל אצל קהל הלומדים בחביבות גדולה, ורבים מתפלפלים בדבריו.
לאחר ג' תמוז תשנ"ד כתב, שיש פרשה פתוחה ויש פרשה סתומה, ועניני משיח הם בכלל דברים הסתומים שאין אנחנו יכולים להבין בהם.


הרב התחתן שוב לאחר שחיתן את כל ילדיו בתשע"ג.
הרב התחתן שוב לאחר שחיתן את כל ילדיו בתשע"ג.
משתמש אלמוני