מבצע כשרות האכילה והשתיה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
ניסוח
מ (ניסוח)
שורה 1: שורה 1:
{{מבצעי הרבי}}על ''''מבצע כשרות'''' או ''''מבצע כשרות האכילה ושתייה'''' כפי שנקראו בלשונו הקדושה של [[הרבי]], הוכרז לראשונה בהתועדויות שבת-קודש פרשת במדבר תשל"ה. ביום ד' לפרשת פנחס, ט"ז בתמוז [[תשל"ה]] ובשבת-קודש פרשת מטות-מסעי [[תשל"ה]] - הקדיש הרבי לעניין דברים בהרחבה.  
{{מבצעי הרבי}}
על ''''מבצע [[כשרות]]'''' או ''''מבצע כשרות האכילה ושתייה'''' כפי שנקראו בלשונו הקדושה של [[הרבי]], הוכרז לראשונה בהתועדות שבת-קודש פרשת במדבר [[תשל"ה]]. ביום ד' לפרשת פנחס, ט"ז בתמוז תשל"ה ובשבת-קודש פרשת מטות-מסעי תשל"ה - הקדיש הרבי לעניין דברים בהרחבה.  


צוותים מיוחדים של מתנדבים מגיעים לבתים, לפי בקשה, להכשרת המטבח וכליו. הפצת ספרות והסברה על חשיבות הכשרות בעם ישראל.
במסגרת המבצע מגיעים צוותים מיוחדים של מתנדבים לבתים, לפי בקשה, להכשרת המטבח וכליו. כמו כן כולל המבצע הפצת ספרות וחומר הסברה על חשיבות הכשרות.


==המחלה ותרופותיה==
==המחלה ותרופותיה==


יצויין כי בט"ז תמוז פנה הרבי בקריאה נרגשת לבני ובנות ישראל שיתחזקו במיוחד במצוות הכשרות. תמצית דבריו הק': השחיתות וההידרדרות הרוחנית במצב היהדות בדורות האחרונים הוא תסמין חיצוני שגורמיו: א) העדר שמירת הכשרות; ב) אי שמירה על דיני טהרת-המשפחה.
יצויין כי בט"ז תמוז פנה הרבי בקריאה נרגשת לבני ובנות ישראל שיתחזקו במיוחד במצוות הכשרות. תמצית דבריו הקדושים: השחיתות וההידרדרות הרוחנית במצב היהדות בדורות האחרונים הוא תסמין חיצוני שגורמיו: א) העדר שמירת הכשרות; ב) אי שמירה על דיני טהרת-המשפחה.


וכך אומר אדמו"ר שליט"א: "מוסבר בספרי קודש (וגם בספרי מדעי-הטבע) שהתכונות הטבעיות של האדם - מושפעות במידה רבה מסוג המאכלים והמשקאות שהוא אוכל ושותה. מפני שה[[מזון]] הופך, כידוע, לאחר העיכול להיות "דם ובשר כבשרו" של האדם האוכל (תניא פרק ז) וכשם שאיכות ה[[מזון]] משפיעה על בריאות ה[[גוף]] כך יש לדבר השפעה על תכונות האופי של הנפש. השפעתו השלילית של ה[[מזון]] הבלתי כשר אינה רק על התכונות הרגישות כי אם גם על השקפותיו השכליות מובן אפוא, שלאכילת מאכלים לא כשרים (שהם היפך רצון התורה) יש השפעה מזיקה ביותר על העדינות והטהרה של השכל היהודי, עד כדי נטייה השקפתית-שכלית היפך השקפת התורה והאמונה."
וכך אומר אדמו"ר שליט"א: "מוסבר בספרי קודש (וגם בספרי מדעי-הטבע) שהתכונות הטבעיות של האדם - מושפעות במידה רבה מסוג המאכלים והמשקאות שהוא אוכל ושותה. מפני שה[[מזון]] הופך, כידוע, לאחר העיכול להיות "דם ובשר כבשרו" של האדם האוכל (תניא פרק ז) וכשם שאיכות ה[[מזון]] משפיעה על בריאות ה[[גוף]] כך יש לדבר השפעה על תכונות האופי של הנפש. השפעתו השלילית של ה[[מזון]] הבלתי כשר אינה רק על התכונות הרגישות כי אם גם על השקפותיו השכליות מובן אפוא, שלאכילת מאכלים לא כשרים (שהם היפך רצון התורה) יש השפעה מזיקה ביותר על העדינות והטהרה של השכל היהודי, עד כדי נטייה השקפתית-שכלית היפך השקפת התורה והאמונה."
שורה 17: שורה 18:
עוד הוסיף וציין כי יש לשמור על סודיות וחשאיות פרטיהם האישיים של המעוניינים בכך, וקבע כי יש לפנות ל"מזכירות" (ב-770) או למוסדות חב"ד המצויים בכל קצווי תבל, ומאות משפחות בשנה פנו למרכז והכשירו את מטבחיהם.  
עוד הוסיף וציין כי יש לשמור על סודיות וחשאיות פרטיהם האישיים של המעוניינים בכך, וקבע כי יש לפנות ל"מזכירות" (ב-770) או למוסדות חב"ד המצויים בכל קצווי תבל, ומאות משפחות בשנה פנו למרכז והכשירו את מטבחיהם.  


ידוע ומפורסם שמי שזכה ליטול חלק בראש המתנדבים למבצע זה, היה הנגיד החסידי הרב [[אברהם פרשן]] מקנדה. הלה הודיע לרבי כי הוא מוכן ומזומן לשאת בעול הכספי של הקרן. הרבי הודיע על כך ברבים.
מי שזכה ליטול חלק בראש המתנדבים למבצע זה, היה הנגיד החסידי הרב [[אברהם פרשן]] מקנדה. הלה הודיע לרבי כי הוא מוכן ומזומן לשאת בעול הכספי של הקרן. הרבי הודיע על כך ברבים.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==