משתמש:חב"דד/זקני החסידים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
== דור קדום ==
== דור קדום ==


זקני החסידים ברחבי תבל, שחוללו את המהפכה ה[[חב"ד]]ית המתוארת בספר זה, יצגו זן חסידי נדיר. אישיותם הנעלית, עוצבה על ידי רבותינו נשיאנו ובחירי המשפיעים בדורות הקודמים. המשפיע הרה"ח ר' חיים שאול  
זקני החסידים ברחבי תבל, שחוללו את המהפכה ה[[חב"ד]]ית, יצגו זן חסידי נדיר. אישיותם הנעלית, עוצבה על ידי רבותינו נשיאנו ובחירי המשפיעים בדורות הקודמים. ה[[משפיע]] הרה"ח ר' חיים שאול  
ברוק ע"ה המחיש ייחודיתים:
ברוק ע"ה המחיש ייחודיתים:


"צדקתו של מתושלח נבעה '''מראייתו''' את אדם הראשון, בניגוד לבני דורו '''ששמעו''' אודותיו בלבד. זהו אף ההבדל בין חסיד מבוגר לבין חסיד צעיר: החסיד המבוגר '''ראה''' חסידים אמיתים, ובעוד החסיד הצעיר '''שמע''' אודותים בלבד ".
"צדקתו של מתושלח נבעה '''מראייתו''' את אדם הראשון, בניגוד לבני דורו '''ששמעו''' אודותיו בלבד. זהו אף ההבדל בין חסיד מבוגר לבין חסיד צעיר: החסיד המבוגר '''ראה''' חסידים אמיתים, ובעוד ה[[חסיד]] הצעיר '''שמע''' אודותים בלבד ".


== ללא ציור ==
== ללא ציור ==
שורה 11: שורה 11:
הרה"ח ר' אלימלך שיחי' צוויבל ממחיש את אישיותם של זקני החסידים, תלמידי הישיבה בליובאוויטש:
הרה"ח ר' אלימלך שיחי' צוויבל ממחיש את אישיותם של זקני החסידים, תלמידי הישיבה בליובאוויטש:


"המשפיע הרה"ח ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה הסביר, כי חסידיו של [[אדמו"ר הזקן]] היוו "ציור" בפני עצמם, והצטרפו עם "ציורם" לחסידות חב"ד. התמימים מליובאוויטש, לעומת זאת, לא נשאו "ציור" עצמי, אלא אישיותם הסתכמה במה שקיבלו בליובאוויטש".
"[[המשפיע]] הרה"ח ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה הסביר, כי חסידיו של [[אדמו"ר הזקן]] היוו "ציור" בפני עצמם, והצטרפו עם "ציורם" לחסידות חב"ד. התמימים [[מליובאוויטש]], לעומת זאת, לא נשאו "ציור" עצמי, אלא אישיותם הסתכמה במה שקיבלו בליובאוויטש".


ומוסיף הרב צוויבל:
ומוסיף הרב צוויבל:


הרה"ח ר' בערקה חן ע"ה סיפר, שהרבי הרי"ץ אמר, בשמחת תורה באחת השנים, כי בכוחה של הישיבה בליובאוויטש להשפיע על תלמידה '''בתוך יום אחד''', אולם עליהם לחוש ש"פה נולדנו ופה ניקבר". תלמידים שאינם חשים זאת, אינם מושפעים מן הישיבה במאומה".
הרה"ח ר' בערקה חן ע"ה סיפר, ש[[הרבי הרי"ץ]] אמר, ב[[שמחת תורה]] באחת השנים, כי בכוחה של ה[[ישיבה]] ב[[ליובאוויטש]] להשפיע על תלמידה '''בתוך יום אחד''', אולם עליהם לחוש ש"פה נולדנו ופה ניקבר". תלמידים שאינם חשים זאת, אינם מושפעים מן הישיבה במאומה".


דבריו של הרב צוויבל, מתחברים לסיפור של הרבי הריי"ץ, אודות מעלתם של '''התמימים''' על '''החסידים''':  
דבריו של הרב צוויבל, מתחברים לסיפור של [[הרבי הריי"ץ]], אודות מעלתם של '''התמימים''' על '''החסידים''':  


"קיסר גרמניה, וילהלם, שאל את הצאר ניקואלי : "כיצד "מיצרים" הינכם את הקוזקים?" הוא ענה: "קוזקים אין '''מיצרים'''. הם '''נולדים'''!"  
"קיסר [[גרמניה]], וילהלם, שאל את ה[[צאר ניקואלי]] : "כיצד "מיצרים" הינכם את הקוזקים?" הוא ענה: "קוזקים אין '''מיצרים'''. הם '''נולדים'''!"  


זקני החסידים היוו תמימים אמיתים, והולדתם הרוחנית הייתה בליובאוויטש. תומכי-תמימים היוותה ביתם הנצחי והבלעדי, ואישיותם ההסתכמה במילוי תביעותיה. לא פלא, שהשפיעו רבות על תלמידהם.
זקני החסידים היוו תמימים אמיתים, והולדתם הרוחנית הייתה בליובאוויטש. תומכי-תמימים היוותה ביתם הנצחי והבלעדי, ואישיותם ההסתכמה במילוי תביעותיה. לא פלא, שהשפיעו רבות על תלמידהם.
שורה 25: שורה 25:
== מסירות מושלמת ==
== מסירות מושלמת ==


הרב צוויבל מוסיף, מה ששמע מזקני החסידים:
הרב צוויבל מוסיף, מה ששמע מ[[זקני החסידים]]:


הרה"ח ר' יעקב מרדכי בזפלוב ע"ה שיגר בתחילה את בניו לישיבות שאינם חב"דיות, '''ולאחר מכן''' העבירם לליובאוויטש שכן, לדבריו, ראשית עליהם להעשות "בני אדם", טרם תבוטל אישיותם בתומכי-תמימים. אולם, חסידים סברו להפך,  ושיגרו את בניהם לליובאוויטש ללא כל "ציור".
הרה"ח ר' יעקב מרדכי בזפלוב ע"ה שיגר בתחילה את בניו לישיבות שאינם חב"דיות, '''ולאחר מכן''' העבירם לליובאוויטש שכן, לדבריו, ראשית עליהם להעשות "בני אדם", טרם תבוטל אישיותם בתומכי-תמימים. אולם, חסידים סברו להפך,  ושיגרו את בניהם לליובאוויטש ללא כל "ציור".
17

עריכות