אויב: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 125 בתים ,  8 ביוני 2017
מ
מ (תקלדה)
שורה 1: שורה 1:
'''אויב''' הוא כינוי ל[[סטרא אחרא]] ולעניני העולם וצרכי ה[[גוף]] הגשמי שאדם מתאוה להם. משום שהם אויבי ה' ומונעים מהאדם את האפשרות להתענג על ה'. ועל ההתעסקות עמם אומר הפסוק{{הערה|ספר בראשית מט ח.}} "יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ" לרמז על עבודת האדם בעת עסקו עם ה"אויבים" - הדברים הגשמיים שהאדם צריך להם לצורך קיומו. שעליהם להיות בבחינת "עורף" המסמלת התעסקות חיצונית "[[כמאן דשדי בתר כתפוי]]" - וכאדם המתעסק בדבר בעל כורחו{ ומאבק עם האויב להתעסק רק בבחינת עורף הדורשת מהאדם [[אתכפיא]] היא בכח בחינת ה"יָדְךָ" שהוא מלשון "יודוך"{{הערה|"יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ" (ספר בראשית שם).}} שבכח הביטול (יודוך מלשון הודאה וביטול) שמעורר האדם בתפילה ורושמה שנשאר ממנה אחר התפילה מנצח את האויב, וממשיכה אור ([[סובב]]) שעל ידה נכלל האויב בקדושה.{{הערה|[[אדמו"ר הזקן]], [http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/toraor/12/45d.htm תורה אור דף מה עמוד ד].}}
'''אויב''' הוא כינוי ל[[סטרא אחרא]] ולעניני העולם וצרכי ה[[גוף]] הגשמי שאדם מתאוה להם. משום שהם אויבי ה' ומונעים מהאדם את האפשרות להתענג על ה'. ועל ההתעסקות עמם אומר הפסוק{{הערה|ספר בראשית מט ח.}} "יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ" לרמז על עבודת האדם בעת עסקו עם ה"אויבים" - הדברים הגשמיים שהאדם צריך להם לצורך קיומו. שעליהם להיות בבחינת "עורף" המסמלת התעסקות חיצונית "[[כמאן דשדי בתר כתפוי]]" - וכאדם המתעסק בדבר בעל כורחו{ ומאבק עם האויב להתעסק רק בבחינת עורף הדורשת מהאדם [[אתכפיא]] היא בכח בחינת ה"יָדְךָ" שהוא מלשון "יודוך"{{הערה|"יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ" (ספר בראשית שם).}} שבכח הביטול (יודוך מלשון הודאה וביטול) שמעורר האדם בתפילה ורושמה שנשאר ממנה אחר התפילה מנצח את האויב, וממשיכה אור ([[סובב]]) שעל ידה נכלל האויב בקדושה.{{הערה|[[אדמו"ר הזקן]], [http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/toraor/12/45d.htm תורה אור דף מה עמוד ד] [http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/maamarei/566a/32/258.htm ספר המאמרים תקסו חלק א עמוד רנח].}}


==אויב ביחס לשונא==
==אויב ביחס לשונא==
5,403

עריכות