חזרת הנבואה: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסר בית אחד ,  23 ביולי 2009
מ
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
"מיסודי הדת שהא-ל מנבא את בני האדם", ה[[נבואה]] מבטאת את
"מיסודי הדת שהא-ל מנבא את בני האדם", ה[[נבואה]] מבטאת את התכלית של כל התורה והמצוות - "[[דירה בתחתונים]]", שהקב"ה יתגלה כאן
התכלית של כל התורה והמצוות - "[[דירה בתחתונים]]", שהקב"ה יתגלה כאן
בעולם הזה הגשמי דווקא.  
בעולם הזה הגשמי דווקא.  


ולכן לא מספיק הקשר עם הקב"ה עצמו, אלא
ולכן לא מספיק הקשר עם הקב"ה עצמו, אלא צריך שיהיה יהודי בשר ודם שעל ידו יתגלה הקב"ה , ו"אליו תשמעון".
צריך שיהיה יהודי בשר ודם שעל ידו יתגלה הקב"ה , ו"אליו תשמעון".


נאמר בגמרא "משמתו חגי זכריה ומלאכי נסתלקה [[רוח הקודש]]
נאמר בגמרא "משמתו חגי זכריה ומלאכי נסתלקה [[רוח הקודש]] מישראל", אך הרמב"ם פוסק להלכה את התנאים לגילוי הנבואה, ומובן
מישראל", אך הרמב"ם פוסק להלכה את התנאים לגילוי הנבואה, ומובן
שזוהי הלכה לדורות, ונוגעת לבני ישראל גם בזמן הגלות, לכן ברור שאין כוונת הגמרא שנסתלקה לגמרי, שאז היה מתאים הלשון 'בטלה' או 'פסקה',
שזוהי הלכה לדורות, ונוגעת לבני ישראל גם בזמן הגלות, לכן ברור שאין
אלא רק שאינה מצויה כמקודם לפי שאין אנשים רבים הראויים להשראת השכינה, אלא רק בחכמי הדור, כנאמר בגמרא "מיום שחרב בית המקדש
כוונת הגמרא שנסתלקה לגמרי, שאז היה מתאים הלשון 'בטלה' או 'פסקה',
אלא רק שאינה מצויה כמקודם לפי שאין אנשים רבים הראויים להשראת
השכינה, אלא רק בחכמי הדור, כנאמר בגמרא "מיום שחרב בית המקדש
ניטלה הנבואה מן הנביאים וניתנה לחכמים".
ניטלה הנבואה מן הנביאים וניתנה לחכמים".


נוסף לכך, הרמב"ם כותב ב'אגרת תימן', על-פי חישוב שעושה מנבואת בלעם שמשנת ד'תתקע"ו(לפני כ 800- שנה) - תחזור הנבואה לישראל! ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת משיח!  
נוסף לכך, הרמב"ם כותב ב'אגרת תימן', על-פי חישוב שעושה מנבואת בלעם שמשנת ד'תתקע"ו(לפני כ-800 שנה) - תחזור הנבואה לישראל! ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת משיח!  


ואכן באותה תקופה חיו כמה וכמה אנשי מופת בעלי רוח
ואכן באותה תקופה חיו כמה וכמה אנשי מופת בעלי רוח הקודש, עד לגילוי חכמי הקבלה - האריז"ל, הרמ"ק ועוד.
הקודש, עד לגילוי חכמי הקבלה - האריז"ל, הרמ"ק ועוד.


עם התגלותה של החסידות, וזריחת הגאולה בעולם, שוב מתגלה חזרת
עם התגלותה של החסידות, וזריחת הגאולה בעולם, שוב מתגלה חזרת הנבואה לישראל בכל עוצמתה בנשיאי החסידות, החל מ[[הבעל שם טוב]]
הנבואה לישראל בכל עוצמתה בנשיאי החסידות, החל מ[[הבעל שם טוב]]
הקדוש שהיו נראים על ידו ניסים היוצאים מהטבע, והיה רואה בעיניו ממש מסוף העולם ועד סופו, והמשך [[פורטל:נשיאי חב"ד|בנשיאי חסידות חב"ד]], שענו לשואלים בעצות גשמיות, שזה נמסר רק לנביאים ממש, וגילו מופתים למעלה מהטבע לגמרי ובלי הגבלה כלל.  
הקדוש שהיו נראים על ידו ניסים היוצאים מהטבע, והיה רואה בעיניו ממש
מסוף העולם ועד סופו, והמשך [[פורטל:נשיאי חב"ד|בנשיאי חסידות חב"ד]], שענו לשואלים
בעצות גשמיות, שזה נמסר רק לנביאים ממש, וגילו מופתים למעלה מהטבע לגמרי ובלי הגבלה כלל.  


ובעיקר מתגלית הנבואה אצל [[מלך המשיח]] עוד קודם הגאולה, כמעין גילוי שלימות הנבואה בגאולה.
ובעיקר מתגלית הנבואה אצל [[מלך המשיח]] עוד קודם הגאולה, כמעין גילוי שלימות הנבואה בגאולה.


ומכיון שנשיא החסידות הוא נביא ה', מקבל כל נושא הנהגתו וחיוב הציות
ומכיון שנשיא החסידות הוא נביא ה', מקבל כל נושא הנהגתו וחיוב הציות אליו משמעות של חובה הלכתית. כיון שנתקיימו בו התנאים שמונה
אליו משמעות של חובה הלכתית. כיון שנתקיימו בו התנאים שמונה
הרמב"ם, שיהיה ראוי לכך בחכמתו ובמעשיו, ואמר דברים העתידים להיות ונאמנו דבריו - חל על עם ישראל חיוב הלכתי לציית לכל אשר יאמר. ולא
הרמב"ם, שיהיה ראוי לכך בחכמתו ובמעשיו, ואמר דברים העתידים להיות
ונאמנו דבריו - חל על עם ישראל חיוב הלכתי לציית לכל אשר יאמר. ולא
מפני האותות שהראה, אלא מפני ציווי הקב"ה בתורה.
מפני האותות שהראה, אלא מפני ציווי הקב"ה בתורה.


[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]
[[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]]
1,023

עריכות