מעלי קבצים, highauser, מנטרים
2,973
עריכות
שורה 21: | שורה 21: | ||
===עישון ביום טוב=== | ===עישון ביום טוב=== | ||
לדעת הציץ אליעזר{{הערה|חלק יז סימן כא.}} אע"פ שהעישון אסור בכל ימות השנה, אין לאוסרו באיסור מיוחד ב[[יום טוב]], וזאת כיון שלמעשנים (שאינם שומעים להוראה ההלכתית האוסרת את העישון) נחשב העישון כאוכל נפש. לעומת זאת רבנים רבים אוסרים את העישון ביום טוב משום שהוא נחשב דבר שאינו שווה לכל נפש{{הערה|[http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/haishun1-2.htm העישון - סקירה הלכתית] הרב ד"ר מרדכי הלפרין, באתר דעת}}, בראש פוסקים אלו עומד ה"קרבן נתנאל" (על הרא"ש) הטוען, כי מבואר בגמרא כי רק דברים השוים לכל נפש הותרו ביו"ט, ולא יתכן לקרוא לעישון דבר השוה לכל נפש, כאשר אנשים שאינם מעשנים סולדים מעישון עד כדי בחילה. בנוסף רבי [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמארנא פוסק כי מכיון שאנשים רבים אינם מעשנים, וכן הנשים אינם מעשנות, וגם אם מעשנות הדבר מהווה פריצות, נמצא כי רוב האנשים בעולם אינם מעשנים, והדבר אינו נחשב שווה לכל נפש. | לדעת הציץ אליעזר{{הערה|חלק יז סימן כא.}} אע"פ שהעישון אסור בכל ימות השנה, אין לאוסרו באיסור מיוחד ב[[יום טוב]], וזאת כיון שלמעשנים (שאינם שומעים להוראה ההלכתית האוסרת את העישון) נחשב העישון כאוכל נפש. לעומת זאת רבנים רבים אוסרים את העישון ביום טוב משום שהוא נחשב דבר שאינו שווה לכל נפש{{הערה|[http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/assia/haishun1-2.htm העישון - סקירה הלכתית] הרב ד"ר מרדכי הלפרין, באתר דעת}}, בראש פוסקים אלו עומד ה"קרבן נתנאל" (על הרא"ש) הטוען, כי מבואר בגמרא כי רק דברים השוים לכל נפש הותרו ביו"ט, ולא יתכן לקרוא לעישון דבר השוה לכל נפש, כאשר אנשים שאינם מעשנים סולדים מעישון עד כדי בחילה. בנוסף רבי [[יצחק אייזיק יהודה יחיאל מיכל ספרין]] מקאמארנא פוסק כי מכיון שאנשים רבים אינם מעשנים, וכן הנשים אינם מעשנות, וגם אם מעשנות הדבר מהווה פריצות, נמצא כי רוב האנשים בעולם אינם מעשנים, והדבר אינו נחשב שווה לכל נפש. | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |