משתמש:שלום/מלאכת מוחק: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 16: שורה 16:
[[אדמו"ר הצמח צדק]] בחידושיו על המשניות מביא ראיה ניצחת לכך שמותר לסגור ספר שכתובים עליו אותיות. מכיון שההלכה היא שהכותב שני אותיות בשני ערים על שני דפים חייב הוא, מכיון שהאותיות ראויות להצטרף יחד ואינן מחוסרות אלא כתיבה. ואם כן רואים אנו שקריבה בעלמא אינה נחשבת מעשה לענין שבת. ואם כן הוא הדין להקל, שמותר לסגור ספר שכתובים עליו אותיות.
[[אדמו"ר הצמח צדק]] בחידושיו על המשניות מביא ראיה ניצחת לכך שמותר לסגור ספר שכתובים עליו אותיות. מכיון שההלכה היא שהכותב שני אותיות בשני ערים על שני דפים חייב הוא, מכיון שהאותיות ראויות להצטרף יחד ואינן מחוסרות אלא כתיבה. ואם כן רואים אנו שקריבה בעלמא אינה נחשבת מעשה לענין שבת. ואם כן הוא הדין להקל, שמותר לסגור ספר שכתובים עליו אותיות.
==בחסידות==
==בחסידות==
כתיבת אותיות אסורה על תורת החסידות מכיון שבשבת לא קיים [[צמצום]] מחודש על מנת להוריד את האור העליון ל[[בי"ע|בריאה]], צמצום הנעשה על ידי הורדת האור באותיות התורה. ומכיון שכך, מחיקת האותיות נמשלת ל[[עבודת התשובה]] שאסורה בשבת, וכמו שמובא ב[[מאור עינים]] שהציווי שיהיו כל חפצים עשויים בעיניך הרי זה אפילו במלאכת שמים לענין עבודת התשובה.
כתיבת אותיות אסורה. הטעם על פי תורת החסידות הוא מכיון שבשבת לא קיים [[צמצום]] מחודש על מנת להוריד את האור העליון ל[[בי"ע|בריאה]], צמצום הנעשה על ידי הורדת האור באותיות התורה. ומכיון שכך, מחיקת האותיות נמשלת ל[[עבודת התשובה]] שאסורה בשבת, וכמו שמובא ב[[מאור עינים]] שהציווי שיהיו כל חפצים עשויים בעיניך הרי זה אפילו במלאכת שמים לענין עבודת התשובה.
{{לט מלאכות|}}
{{לט מלאכות|}}
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:מלאכות שבת]]
[[קטגוריה:מלאכות שבת]]
39,916

עריכות