מכון הלכה חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:מכון הלכה חבד.jpg|שמאל|ממוזער|150px|הלוגו של '''מכון הלכה - חב"ד''']]
[[קובץ:מכון הלכה חבד.jpg|שמאל|ממוזער|150px|הלוגו של '''מכון הלכה - חב"ד''']]
'''מכון הלכה - חב"ד''' הינו מכון שנותן מענה למגוון צרכים [[הלכה|הלכתיים]] עבור חסידי וקהילות [[חב"ד]] ב[[ארץ ישראל]] וברחבי העולם. מטרות המכון היא להנגיש את עולם ההלכה לציבור הרחב, תוך זמינות מרבית וכן לחדד נושאים שונים בהלכה הזקוקים לתיקון ושימת לב.
'''מכון הלכה - חב"ד''' הינו מכון שנותן מענה למגוון צרכים [[הלכה|הלכתיים]] עבור חסידי וקהילות [[חב"ד]] ב[[ארץ ישראל]] וברחבי העולם. מטרות המכון היא להנגיש את עולם ההלכה לציבור הרחב, תוך זמינות מרבית. כמו כן לחדד נושאים שונים בהלכה הזקוקים לתיקון ושימת לב.


המכון נוסד בשנת [[תשע"ו]], ביוזמת כמה רבנים וכיום פועלים בו למעלה משלושים רבנים ומורי הוראה חב"דיים. המכון פועל בסיוע לוגיסטי של הארגון "[[התאחדות החסידים]]".
המכון נוסד בשנת [[תשע"ו]], ביוזמת כמה רבנים וכיום פועלים בו למעלה משלושים רבנים ומורי הוראה חב"דיים. המכון פועל בסיוע לוגיסטי של הארגון "[[התאחדות החסידים]]".
שורה 8: שורה 8:
עם התפתחות הטכנולוגיה ושיפור אמצעי התקשורת, נוצרו אפשרויות ואמצעים חדשים לבירורי שאלות הלכתיות של כלל הציבור, בהם האפשרות לקבל מענה תוך זמן קצר על שאלות הלכתיות שמתעוררות תוך כדי חיי היום יום. מודלים ראשוניים של רבנים שונים שעונים תשובות דרך מסרונים, העלה את הצורך שגם בציבור החב"די יהיה גוף מקצועי שייתן מענה מהיר ותמציתי לשאלות הציבור, תוך דגש על פסיקה לפי המקובל אצל חסידי חב"ד ובתוספת מנהגי והנהגות חב"ד.
עם התפתחות הטכנולוגיה ושיפור אמצעי התקשורת, נוצרו אפשרויות ואמצעים חדשים לבירורי שאלות הלכתיות של כלל הציבור, בהם האפשרות לקבל מענה תוך זמן קצר על שאלות הלכתיות שמתעוררות תוך כדי חיי היום יום. מודלים ראשוניים של רבנים שונים שעונים תשובות דרך מסרונים, העלה את הצורך שגם בציבור החב"די יהיה גוף מקצועי שייתן מענה מהיר ותמציתי לשאלות הציבור, תוך דגש על פסיקה לפי המקובל אצל חסידי חב"ד ובתוספת מנהגי והנהגות חב"ד.


בתחילת שנת [[תשע"ו]] נועדו יחד הרבנים: [[יצחק שלמה פרנק]], [[אברהם הרוניין]] ו[[משה קורנוויץ]] ויזמו הקמה של מנגנון שיוכל לטפל בשאלות הלכתיות שיתקבלו באמצעות מסרונים. השאלות יופנו למורי הוראה שיתחייבו לענות במהירות האפשרית. הרבנים פנו לחברי ארגון [[התאחדות החסידים]] שלקח על עצמו את הפיתוח של מערכת ממוחשבת ואנונימית שמקבלת את מסרוני השאלות, ממיינת אותם לפי רבנים שפנויים און-ליין, מקבלת את התשובה ממורה ההוראה הזמין ומחזירה את התשובה לשואל. בכך מקבל השואל תשובה מהירה לשאלתו, תוך שמירה מקסימלית על פרטיותו.
בתחילת שנת [[תשע"ו]] נועדו יחד הרבנים: [[יצחק שלמה פרנק]], [[אברהם הרוניין]] ו[[משה קורנוויץ]] ויזמו הקמה של מכון שיטפל בשאלות הלכתיות שיתקבלו באמצעות מסרונים. השאלות יופנו למורי הוראה שיתחייבו לענות במהירות האפשרית. הרבנים פנו לחברי ארגון [[התאחדות החסידים]] שלקח על עצמו את הפיתוח של מערכת ממוחשבת ואנונימית שמקבלת את מסרוני השאלות, ממיינת אותם לפי רבנים שפנויים און-ליין, מקבלת את התשובה ממורה ההוראה הזמין ומחזירה את התשובה לשואל. בכך מקבל השואל תשובה מהירה לשאלתו, תוך שמירה מקסימלית על פרטיותו.


ב[[חודש]] [[אדר ראשון]] עלתה היוזמה לאוויר בשם "מוקד SMS הלכה למעשה", ותוך שבועות ספורים הופנו למוקד אלפי שאלות הלכתיות. עם הצלחת יוזמת המסרונים, התרחב השירות גם למוקד טלפוני שמאוייש במשך 24 שעות ביממה על ידי רבנים, במשמרות. אלפי השאלות שהגיעו למערכת בכתב ובעל פה, העשירו את המכון בידע הלכתי עצום וניסיון רב בתחום מענק שירותים הלכתיים. עקב כך הכל המכון להפיק הוצאות לאור בהלכה; פרסומים יומיים, מדריכים וקורסים הלכתיים מקוונים.
ב[[חודש]] [[אדר ראשון]] עלתה היוזמה לאוויר בשם "מוקד SMS הלכה למעשה", ותוך שבועות ספורים הופנו למוקד אלפי שאלות הלכתיות. עם הצלחת יוזמת המסרונים, התרחב השירות גם למוקד טלפוני שמאוייש במשך 24 שעות ביממה על ידי רבנים, במשמרות. אלפי השאלות שהגיעו למערכת בכתב ובעל פה, העשירו את המכון בידע הלכתי עצום וניסיון רב בתחום מענק שירותים הלכתיים. עקב כך הכל המכון להפיק הוצאות לאור בהלכה; פרסומים יומיים, מדריכים וקורסים הלכתיים מקוונים.