שיחה:נשיא הדור: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 112 בתים ,  28 בדצמבר 2016
שורה 35: שורה 35:
לדוגמא, אם ישנה פסקה "מותר להדליק נרות חנוכה עד שתכלה רגל מן השוק, ובדיעבד כל הלילה כל עוד בני הבית ערים". יבוא מישהו ויוסיף משיחה, שהאור של מצות נרות חנוכה נמשך כל השנה. ועכשיו נצטרך להוסיף לו פרשנות בהערת שוליים "אם כי אין זה סותר להלכה האמורה, כי הרבי מתכוון לאור הרוחני"... זו בדיחה, כי המקום של השיחה הזו הוא בפסקה על נרות חנוכה "בתורת החסידות". ולענייננו, מקום כל הנושא הזה הוא בערך [[הסתלקות]] שם צריך לפתוח פסקה "השפעת הצדיק לאחר הסתלקותו", ובא לציון גואל. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:20, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
לדוגמא, אם ישנה פסקה "מותר להדליק נרות חנוכה עד שתכלה רגל מן השוק, ובדיעבד כל הלילה כל עוד בני הבית ערים". יבוא מישהו ויוסיף משיחה, שהאור של מצות נרות חנוכה נמשך כל השנה. ועכשיו נצטרך להוסיף לו פרשנות בהערת שוליים "אם כי אין זה סותר להלכה האמורה, כי הרבי מתכוון לאור הרוחני"... זו בדיחה, כי המקום של השיחה הזו הוא בפסקה על נרות חנוכה "בתורת החסידות". ולענייננו, מקום כל הנושא הזה הוא בערך [[הסתלקות]] שם צריך לפתוח פסקה "השפעת הצדיק לאחר הסתלקותו", ובא לציון גואל. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:20, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
:קרייזי אתה לא שם לב לעירוב פרשיות, כל הדיון הוא בהשפעתו של נשיא הדור לאחר ההסתלקות, ההתעלמות מנושא זה בערך נשיא הדור הוא התעלמות נטו. הנושא שאתה עוסק בו הוא במעבר מנשיא לנשיא, ואם ההשפעה של נשיא לאחר ההסתלקות "מספקת" (וכתבתי לעיל ''כמה פעמים''' שראוי וחובה להביא בערך אבל אינו סתירה לפסקה הנידונה). ואיני מבין כלל איך זה שייך לרבי ולרבי הריי"צ הרי המדובר כאן אודות פירושים ברורים בעניין נשיא הדור כשמשון ומשה וכו' וכיו"ב שגם לאחרי ההסתלקות שמשו כממוצע המחבר (עניינו של נשיא הדור) דרך מקום קבורתם.
:קרייזי אתה לא שם לב לעירוב פרשיות, כל הדיון הוא בהשפעתו של נשיא הדור לאחר ההסתלקות, ההתעלמות מנושא זה בערך נשיא הדור הוא התעלמות נטו. הנושא שאתה עוסק בו הוא במעבר מנשיא לנשיא, ואם ההשפעה של נשיא לאחר ההסתלקות "מספקת" (וכתבתי לעיל ''כמה פעמים''' שראוי וחובה להביא בערך אבל אינו סתירה לפסקה הנידונה). ואיני מבין כלל איך זה שייך לרבי ולרבי הריי"צ הרי המדובר כאן אודות פירושים ברורים בעניין נשיא הדור כשמשון ומשה וכו' וכיו"ב שגם לאחרי ההסתלקות שמשו כממוצע המחבר (עניינו של נשיא הדור) דרך מקום קבורתם.
:דא"ג קרייזי לפי כללי הדיון מכיוון שהדיון לא הסתיים אין רשות לעשות שינויים.
:דא"ג קרייזי לפי כללי הדיון מכיוון שהדיון לא הסתיים אין רשות לעשות שינויים.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 06:57, 28 בדצמבר 2016 (UTC)


==מקורו בחז"ל==
==מקורו בחז"ל==
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
5,403

עריכות