שיחה:נשיא הדור: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,257 בתים ,  28 בדצמבר 2016
שורה 28: שורה 28:
::::::::::אני לא אמשיך כאן בפלפולים וסברות כדי להסביר את השיחה (למרות שיש לכך מקום ואפילו צורך). אלא אתמקד בכך שהיא לא קשורה לנושא לשמו היא הוכנסה לערך: האם מישהו ממעלה על דעתו שהפירוש בדברי הרבי הוא שהנשיאים שנפטרו (ונטמנו בחוץ לארץ) מממשיכים להיות ממוצע המחבר ונשיאי הדור הנוכחי? הרי כל הדיון פה הוא האם להכניס את הציטוט הנ"ל בהקשר לנשיא הדור הנוכחי, כביכול נשיא הדור יכול להמשיך ולהיות נשיא דור גם לאחר שנפטר. וזה ברור שלא זו הייתה כוונת השיחה. שכן הרבי דיבר אודות נשיאים שנשמתם כבר התלבשה בנשיא הדור ההבא. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ה בכסלו ה'תשע"ז 20:45, 25 בדצמבר 2016 (UTC)
::::::::::אני לא אמשיך כאן בפלפולים וסברות כדי להסביר את השיחה (למרות שיש לכך מקום ואפילו צורך). אלא אתמקד בכך שהיא לא קשורה לנושא לשמו היא הוכנסה לערך: האם מישהו ממעלה על דעתו שהפירוש בדברי הרבי הוא שהנשיאים שנפטרו (ונטמנו בחוץ לארץ) מממשיכים להיות ממוצע המחבר ונשיאי הדור הנוכחי? הרי כל הדיון פה הוא האם להכניס את הציטוט הנ"ל בהקשר לנשיא הדור הנוכחי, כביכול נשיא הדור יכול להמשיך ולהיות נשיא דור גם לאחר שנפטר. וזה ברור שלא זו הייתה כוונת השיחה. שכן הרבי דיבר אודות נשיאים שנשמתם כבר התלבשה בנשיא הדור ההבא. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ה בכסלו ה'תשע"ז 20:45, 25 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::::::::ואתה על סמך פרשנות שלך (כמובן שהיא מיוסדת אצלך על ידיעות קודמות במושג נשיא הדור וכו') מחליט להסביר שדברי הרבי בשיחה אודות "נשיא הדור" לאו דווקא, וממילא לא להכניס בגוף הערך!! (לא, להכניס ולהסביר, אלא לגמרי להשמיט.. וכלשונו של הרבי על כגון דא :דבר שאינו מובן כלל וכלל!!) אתה טוען שנשמת הנשיא מיד עם הסתלקותה מועברת לנשמה אחרת בגוף, ויש לך לכך הסתמכויות, אנא כתוב וציין. ואם יש לך גם הסבר ותיווך בין השיחות, שבאחדים מבואר כי עניינו של נשיא (ממוצע המחבר) יתכן על ידי הציון ובאחרים מבואר כי צריך דווקא חי בגוף ויש לך הסבר לכך (ולא פלפולים וסברות שלך או מאן דהו אחר, אלא שיחות וכיו"ב) ציין גם אותם, ואם לא, ציין רק על הסתירה.. אנציקלופדיה, לא?!--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 22:09, 25 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::::::::ואתה על סמך פרשנות שלך (כמובן שהיא מיוסדת אצלך על ידיעות קודמות במושג נשיא הדור וכו') מחליט להסביר שדברי הרבי בשיחה אודות "נשיא הדור" לאו דווקא, וממילא לא להכניס בגוף הערך!! (לא, להכניס ולהסביר, אלא לגמרי להשמיט.. וכלשונו של הרבי על כגון דא :דבר שאינו מובן כלל וכלל!!) אתה טוען שנשמת הנשיא מיד עם הסתלקותה מועברת לנשמה אחרת בגוף, ויש לך לכך הסתמכויות, אנא כתוב וציין. ואם יש לך גם הסבר ותיווך בין השיחות, שבאחדים מבואר כי עניינו של נשיא (ממוצע המחבר) יתכן על ידי הציון ובאחרים מבואר כי צריך דווקא חי בגוף ויש לך הסבר לכך (ולא פלפולים וסברות שלך או מאן דהו אחר, אלא שיחות וכיו"ב) ציין גם אותם, ואם לא, ציין רק על הסתירה.. אנציקלופדיה, לא?!--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 22:09, 25 בדצמבר 2016 (UTC)
{{שבירה|}}
{{מצטרף}} לדעת {{א|שיע.ק}}, ואוסיף שיש לי תמיהה גדולה: הרי כדי להוכיח את מה שרוצה המוסיף להוכיח לא צריך להעמיק בשיחות היו"דים, אפשר לפתוח כמעט כל שיחה אקראית ולראות איך הרבי אומר על הרבי הקודם "נשיא דורנו". אבל כנראה ששומעי השיחות האלו הלכו לישון טוב בלילה, לאף אחד זה לא עורר שום שאלות, ולא ניסו לחפש ציטוטים נגדיים כדי לחזק את האמונה שזה לא סותר לכך שהרבי הוא נשיא הדור בגוף גשמי. כי ברור, שכל אותם ענינים מופלאים שהרבי מייחס לרבי הריי"צ, נמשכים ועוברים דרך הנשיא שבגוף גשמי. אז מה, בגלל שהיה ג' תמוז באמצע ומישהו צריך שתהיה כזאת שיחה, הפשט בשיחות השתנה?!
'''יודגש''': אין אף אחד שמנסה "להתעלם" חלילה משיחות, רק שהבאת שיחות שלא במקומן - גם אם זה נראה מתאים לאי מי - לא משרתת את הקורא.
לדוגמא, אם ישנה פסקה "מותר להדליק נרות חנוכה עד שתכלה רגל מן השוק, ובדיעבד כל הלילה כל עוד בני הבית ערים". יבוא מישהו ויוסיף משיחה, שהאור של מצות נרות חנוכה נמשך כל השנה. ועכשיו נצטרך להוסיף לו פרשנות בהערת שוליים "אם כי אין זה סותר להלכה האמורה, כי הרבי מתכוון לאור הרוחני"... זו בדיחה, כי המקום של השיחה הזו הוא בפסקה על נרות חנוכה "בתורת החסידות". ולענייננו, מקום כל הנושא הזה הוא בערך [[הסתלקות]] שם צריך לפתוח פסקה "השפעת הצדיק לאחר הסתלקותו", ובא לציון גואל. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:20, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז


==מקורו בחז"ל==
==מקורו בחז"ל==
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)