מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 25: | שורה 25: | ||
:::::::4.בקשר לקטע השיחה שהושמט - אולי יסביר לי מאן דהו מה הפירוש שנשיאי ישראל בדורם נשארים לאחר הסתלקותם דווקא בגלות בחוץ לארץ, כדי "להמשיך" (לשון השיחה!!) להיות ממוצע המחבר וכו' (וכאמור גם אם יש לך שיחות המבארות כי בכל דור חייב להיות נשיא בחיים גשמיים אין בידך למחוק ולהתכחש (רח"ל) לשיחה זו, והאמת גם איני רואה שום סיבה לכך, וראה [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/18/index.htm#_ftnref_1332 כאן].)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 15:11, 19 בדצמבר 2016 (UTC) | :::::::4.בקשר לקטע השיחה שהושמט - אולי יסביר לי מאן דהו מה הפירוש שנשיאי ישראל בדורם נשארים לאחר הסתלקותם דווקא בגלות בחוץ לארץ, כדי "להמשיך" (לשון השיחה!!) להיות ממוצע המחבר וכו' (וכאמור גם אם יש לך שיחות המבארות כי בכל דור חייב להיות נשיא בחיים גשמיים אין בידך למחוק ולהתכחש (רח"ל) לשיחה זו, והאמת גם איני רואה שום סיבה לכך, וראה [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/18/index.htm#_ftnref_1332 כאן].)--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 15:11, 19 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
::::::::כמו שכתב שייע, המשמעות הפשוטה היא ש"נשיא ישראל '''בדורו'''" ממשיך לסייע ל"צאן מרעי'''תו'''", ולא שהוא ממשיך להיות נשיא הדור הבא. דאל"כ תפקידם של כל נשיאי הדורות מאז הסתלקות משה רבינו הוא מיותר ח"ו... -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 16:46, כ' בכסלו, ה'תשע"ז ''<font size="1">(20 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' | ::::::::כמו שכתב שייע, המשמעות הפשוטה היא ש"נשיא ישראל '''בדורו'''" ממשיך לסייע ל"צאן מרעי'''תו'''", ולא שהוא ממשיך להיות נשיא הדור הבא. דאל"כ תפקידם של כל נשיאי הדורות מאז הסתלקות משה רבינו הוא מיותר ח"ו... -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 16:46, כ' בכסלו, ה'תשע"ז ''<font size="1">(20 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>''' | ||
:::::::::אני לא יודע למה אתה מתכוון שאינו ממשיך להיות נשיא הדור הבא, אבל אם נתייחס למה שכתוב, שיש אדם שתפקידו להיות ממוצע המחבר, ותפקיד זה ממשיך אחרי הסתלקותו על ידי הציון שלו, איני רואה שום סיבה בעולם למחוק את זה. לטענתך ישנו מימד בעניין נשיא הדור אותו אינו ממלא הנשיא לאחרי ההסתלקות ויש לך ראיה לדבר ציין את הדברים ותביא סימוכין | :::::::::אני לא יודע למה אתה מתכוון שאינו ממשיך להיות נשיא הדור הבא, (מי רצה ללמוד רעיון כזה מהשיחה?) אבל אם נתייחס למה שכתוב, שיש אדם שתפקידו להיות ממוצע המחבר, ותפקיד זה ממשיך אחרי הסתלקותו על ידי הציון שלו (להוציא מהרעיון שהסתלקות מבטל את העניין), איני רואה שום סיבה בעולם למחוק את זה. לטענתך ישנו מימד בעניין נשיא הדור אותו אינו ממלא הנשיא לאחרי ההסתלקות (ולכן צריך נשיא בגוף גשמי וכו') ויש לך ראיה לדבר ציין את הדברים ותביא סימוכין. אני לא רואה שום תשובה או תוספת הסברה לכל מה שכתבתי בדבריך. ({{א|שיע.ק}} מחכה לתגובתך).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 22:57, 20 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
==מקורו בחז"ל== | ==מקורו בחז"ל== | ||
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC) | נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC) |