ברכת המצוות: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 9 בתים ,  2 בנובמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת "
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי")
מ (החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת ")
שורה 16: שורה 16:


==בחסידות==
==בחסידות==
בברכת המצות אנו מברכין אשר קדשנו במצותיו כו', משום שעל ידי המצות אנו ממשיכים מבחינת "אשר", שהיא בחינת [[תענוג|ענג העליון]]. וההמשכה היא בבחי' [[חכמה עילאה]] ו[[חכמה תתאה]] שהם בחינות [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], שנמשך בהן מבחי' ענג העליון.  
בברכת המצות אנו מברכין אשר קדשנו במצותיו כו', משום שעל ידי המצות אנו ממשיכים מבחינת "אשר", שהיא בחינת [[תענוג|ענג העליון]]. וההמשכה היא בבחינת [[חכמה עילאה]] ו[[חכמה תתאה]] שהם בחינות [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], שנמשך בהן מבחינת ענג העליון.  


וזהו פירוש הברכה: בא"י אלקינו, הוא בחי' יחודא עילאה דחכמה ובינה דאצילות, ואח"כ מלך העולם הוא בחינת יחודא תתאה וממשיכים להם מבחינת אשר קדשנו - בחינת ענג העליון. והיינו דוקא על ידי קיום מעשה המצות הגשמיים בבחינת אתכפייא ואתהפכא לברר בירורי [[קליפת נוגה]], שעל ידי זה דייקא ממשיכים גלוי התענוג העליון.
וזהו פירוש הברכה: בא"י אלקינו, הוא בחינת יחודא עילאה דחכמה ובינה דאצילות, ואח"כ מלך העולם הוא בחינת יחודא תתאה וממשיכים להם מבחינת אשר קדשנו - בחינת ענג העליון. והיינו דוקא על ידי קיום מעשה המצות הגשמיים בבחינת אתכפייא ואתהפכא לברר בירורי [[קליפת נוגה]], שעל ידי זה דייקא ממשיכים גלוי התענוג העליון.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ברכות]]
[[קטגוריה:ברכות]]
39,916

עריכות