יוסף מנחם מענדל טננבוים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "יחידות " ב־"יחידות "
מ (החלפת טקסט – "קול " ב־"קול ")
מ (החלפת טקסט – "יחידות " ב־"יחידות ")
שורה 7: שורה 7:
בילדותו עברה המשפחה ל[[אטוואצק]], ובשכנותם התגורר הגאון החסיד ר' [[דוד טייבלום]] (ריקער), שהיה ר"מ בישיבת תומכי תמימים. ר' דוד הבחין בכשרונותיו ומידותיו העדינות של הרימ"מ, והפנה אותו לישיבת [[תומכי תמימים]] ששכנה באותן שנים בעיר.
בילדותו עברה המשפחה ל[[אטוואצק]], ובשכנותם התגורר הגאון החסיד ר' [[דוד טייבלום]] (ריקער), שהיה ר"מ בישיבת תומכי תמימים. ר' דוד הבחין בכשרונותיו ומידותיו העדינות של הרימ"מ, והפנה אותו לישיבת [[תומכי תמימים]] ששכנה באותן שנים בעיר.


זמן קצר לאחר כניסתו לישיבה זכה הרימ"מ ל[[יחידות]] ראשונה אצל [[אדמו"ר הריי"צ]]. גיסו, הרב [[יצחק הנדל]] מספר, שכבר ביחידות הראשונה הראה הרבי כלפיו חיבה יתירה, ואף אחז בכנף בגדו בשעה ששוחח עמו.  
זמן קצר לאחר כניסתו לישיבה זכה הרימ"מ ל[[יחידות]] ראשונה אצל [[אדמו"ר הריי"צ]]. גיסו, הרב [[יצחק הנדל]] מספר, שכבר ב[[יחידות]] הראשונה הראה הרבי כלפיו חיבה יתירה, ואף אחז בכנף בגדו בשעה ששוחח עמו.  


מהר מאוד השתלב בישיבה, והצליח בלימוד הנגלה והחסידות, עד שהיה לאחד התלמידים המצויינים ונודע כמתמיד ושקדן ובעל הבנה ישרה. עם הזמן היה גם למשכיל ב[[דא"ח]], ורכש בקיאות נפלאה ב[[ספר התניא]]. תמיד היה אפשר לשאול אותו עניין מוקשה בתניא, והוא היה עונה כאילו זה עתה סיים את הלימוד. כאשר החל ידידו הרב [[יוסף וינברג]], למסור שיעורי [[תניא]] ברדיו, היה מתייעץ עמו בהכנת השיעורים, ולאחר שקיבל את הגהותיו של [[הרבי]] על השיעורים, היו השניים יושבים יחד להבין את דברי קודשו.  
מהר מאוד השתלב בישיבה, והצליח בלימוד הנגלה והחסידות, עד שהיה לאחד התלמידים המצויינים ונודע כמתמיד ושקדן ובעל הבנה ישרה. עם הזמן היה גם למשכיל ב[[דא"ח]], ורכש בקיאות נפלאה ב[[ספר התניא]]. תמיד היה אפשר לשאול אותו עניין מוקשה בתניא, והוא היה עונה כאילו זה עתה סיים את הלימוד. כאשר החל ידידו הרב [[יוסף וינברג]], למסור שיעורי [[תניא]] ברדיו, היה מתייעץ עמו בהכנת השיעורים, ולאחר שקיבל את הגהותיו של [[הרבי]] על השיעורים, היו השניים יושבים יחד להבין את דברי קודשו.  
שורה 44: שורה 44:
בשנת תש"ה נשא לאשה את זוגתו מרת דבורה, בת למשפחת פריד, והחתונה נערכה ב[[מונטריאול]], עיר מגורי הכלה. אחרי החתונה חזר להמשך שליחותו בפילדלפיה, שם נולד בנו בכורו הרב אליהו.  
בשנת תש"ה נשא לאשה את זוגתו מרת דבורה, בת למשפחת פריד, והחתונה נערכה ב[[מונטריאול]], עיר מגורי הכלה. אחרי החתונה חזר להמשך שליחותו בפילדלפיה, שם נולד בנו בכורו הרב אליהו.  


רגיל היה רימ"מ לשאול את הרבי לפני כל צעד שעשה, קטן כגדול, ומיד לאחר שנולד בנו בכורו, נסע לניו-יורק לשאול את הרבי איזה שם לקרוא לרך הנולד. מחד, רצה לקרוא לו אליהו, על שם חותנו, אך מכיוון שהלה נפטר בגיל צעיר, חשב לצרף את שמו של [[אדמו"ר הרש"ב]]. כאשר נכנס ליחידות והציע את שאלתו לפני הרבי הריי"צ, אמר לו הרבי שאין לצרף את שם רבותינו הק' עם שם אחר, וממילא יקרא לבנו אליהו, ו"יהיו לך עוד בנים". וכך היה -לבנו בכורו קרא אליהו, ולבן הבא קרא שלום דובער. אגב, דברי הרבי ש"יהיו לך עוד בנים" היו מדוייקים בתכלית, כי אכן נולדו לו עוד ארבעה בנים, אך לא בנות.
רגיל היה רימ"מ לשאול את הרבי לפני כל צעד שעשה, קטן כגדול, ומיד לאחר שנולד בנו בכורו, נסע לניו-יורק לשאול את הרבי איזה שם לקרוא לרך הנולד. מחד, רצה לקרוא לו אליהו, על שם חותנו, אך מכיוון שהלה נפטר בגיל צעיר, חשב לצרף את שמו של [[אדמו"ר הרש"ב]]. כאשר נכנס ל[[יחידות]] והציע את שאלתו לפני הרבי הריי"צ, אמר לו הרבי שאין לצרף את שם רבותינו הק' עם שם אחר, וממילא יקרא לבנו אליהו, ו"יהיו לך עוד בנים". וכך היה -לבנו בכורו קרא אליהו, ולבן הבא קרא שלום דובער. אגב, דברי הרבי ש"יהיו לך עוד בנים" היו מדוייקים בתכלית, כי אכן נולדו לו עוד ארבעה בנים, אך לא בנות.


בתש"ח, ביקשו הרב [[שמריהו גוראריה]] להיות מחנך בישיבת תומכי תמימים בברוקלין. בהסכמת הרבי הריי"צ, עזב את פילדלפיה והגיע לניו-יורק. הוא קבע את מושבו, כמו רוב אנ"ש בשנים ההן, בשכונת ברונזוויל, והחל את עבודתו כמגיד שיעור בישיבת תות"ל ששכנה אז ברחוב בדפורד. לא חלפה שנה מאז החל בעבודתו, וכבר שודרג למנהל רוחני של הישיבה לצעירים ומחלקת המתיבתא. בתפקיד זה עסק במסירה ונתינה, בהתמדה ולהט חסידי עד סוף ימיו.  
בתש"ח, ביקשו הרב [[שמריהו גוראריה]] להיות מחנך בישיבת תומכי תמימים בברוקלין. בהסכמת הרבי הריי"צ, עזב את פילדלפיה והגיע לניו-יורק. הוא קבע את מושבו, כמו רוב אנ"ש בשנים ההן, בשכונת ברונזוויל, והחל את עבודתו כמגיד שיעור בישיבת תות"ל ששכנה אז ברחוב בדפורד. לא חלפה שנה מאז החל בעבודתו, וכבר שודרג למנהל רוחני של הישיבה לצעירים ומחלקת המתיבתא. בתפקיד זה עסק במסירה ונתינה, בהתמדה ולהט חסידי עד סוף ימיו.  


הוא הצליח מאוד בעבודת הקודש, ולאחר שנה צורף להנהלה המרכזית של הישיבה. במשך שנים ארוכות היה אחד מהשישה שהיו נכנסים אל [[הרבי]] מלך המשיח ליחידות מידי חודש לדווח על הישיבה ולקבל הוראות וברכות. חברי ההנהלה העריכו מאוד את פקחותו וכשרונותיו כמחנך.
הוא הצליח מאוד בעבודת הקודש, ולאחר שנה צורף להנהלה המרכזית של הישיבה. במשך שנים ארוכות היה אחד מהשישה שהיו נכנסים אל [[הרבי]] מלך המשיח ל[[יחידות]] מידי חודש לדווח על הישיבה ולקבל הוראות וברכות. חברי ההנהלה העריכו מאוד את פקחותו וכשרונותיו כמחנך.


===מקושר בלב ונפש לרבי===
===מקושר בלב ונפש לרבי===