12,050
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי") |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
בברכת המצות אנו מברכין אשר קדשנו במצותיו כו', משום שעל ידי המצות אנו ממשיכים מבחינת "אשר", שהיא בחינת [[תענוג|ענג העליון]]. וההמשכה היא בבחי' [[חכמה עילאה]] ו[[חכמה תתאה]] שהם בחינות [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], שנמשך בהן מבחי' ענג העליון. | בברכת המצות אנו מברכין אשר קדשנו במצותיו כו', משום שעל ידי המצות אנו ממשיכים מבחינת "אשר", שהיא בחינת [[תענוג|ענג העליון]]. וההמשכה היא בבחי' [[חכמה עילאה]] ו[[חכמה תתאה]] שהם בחינות [[יחודא עילאה]] ו[[יחודא תתאה]], שנמשך בהן מבחי' ענג העליון. | ||
וזהו פירוש הברכה: בא"י אלקינו, הוא בחי' יחודא עילאה דחכמה ובינה דאצילות, ואח"כ מלך העולם הוא בחינת יחודא תתאה וממשיכים להם מבחינת אשר קדשנו - בחינת ענג העליון. והיינו דוקא | וזהו פירוש הברכה: בא"י אלקינו, הוא בחי' יחודא עילאה דחכמה ובינה דאצילות, ואח"כ מלך העולם הוא בחינת יחודא תתאה וממשיכים להם מבחינת אשר קדשנו - בחינת ענג העליון. והיינו דוקא על ידי קיום מעשה המצות הגשמיים בבחינת אתכפייא ואתהפכא לברר בירורי [[קליפת נוגה]], שעל ידי זה דייקא ממשיכים גלוי התענוג העליון. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:ברכות]] | [[קטגוריה:ברכות]] |