נושא עוון: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 39 בתים ,  13 באוקטובר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{יג מידות הרחמים|}}
'''נשא עוון''' הוא אחד מ[[י"ג תיקוני דיקנא]] דאריך אנפין.
'''נשא עוון''' הוא אחד מ[[י"ג תיקוני דיקנא]] דאריך אנפין.
==בחסידות==
==בחסידות==
[[הבעל שם טוב]] מבאר את פירוש הפסוק (מיכה זיי"ן) נושא עון ועובר על פשע, ורצה לומר שהוא על דרך משל, שהיה ריב בין שני אנשים, וכשרוצין להתפייס זה עם זה, אז מתווכחין לידע מי חטא נגד מי, מה שאין כן כשאין רוצה להתפייס אינו נושא עונו, להוכיחו נגד פניו מה שחטא לו, וזהו שאמר נושא עון, רצה לומר שנושא עונו ומוכיחו על פניו, היינו כשרוצה לעבור על פשע, ודפח"ח, והכי נמי מצינו לשון שאת הוא שמחל על עונו כמו שכתוב אם תיטיב שאת והוא על דרך הנ"ל{{הערה|תולדות יעקב יוסף פ' תזריע דצ"ג ע"א}}.
[[הבעל שם טוב]] מבאר את פירוש הפסוק{{הערה|מיכה ז'}} נושא עון ועובר על פשע, ורצה לומר שהוא על דרך משל, שהיה ריב בין שני אנשים, וכשרוצין להתפייס זה עם זה, אז מתווכחין לידע מי חטא נגד מי, מה שאין כן כשאין רוצה להתפייס אינו נושא עונו, להוכיחו נגד פניו מה שחטא לו, וזהו שאמר נושא עון, רצה לומר שנושא עונו ומוכיחו על פניו, היינו כשרוצה לעבור על פשע, ודפח"ח, והכי נמי מצינו לשון שאת הוא שמחל על עונו, כמו שכתוב אם תיטיב שאת והוא על דרך הנ"ל{{הערה|תולדות יעקב יוסף פ' תזריע דצ"ג ע"א}}.
===העלאת החיות שבעוון לשרשו===
===העלאת החיות שבעוון לשרשו===
במסכת [[ראש השנה]]{{הערה|די"ז ע"א}} נחלקו בפירוש הכתוב נושא עון חד אמר נושא וחד אמר כובש וכך הוא המדה וכו' ועון עצמו אינו נמחק.
במסכת [[ראש השנה]]{{הערה|די"ז ע"א}} נחלקו בפירוש הכתוב נושא עון חד אמר נושא וחד אמר כובש וכך הוא המדה וכו' ועון עצמו אינו נמחק.
39,916

עריכות