נוצר חסד: הבדלים בין גרסאות בדף

אין שינוי בגודל ,  11 באוקטובר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


וההגדלה הוא להיות בבחי' [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]], ואזי יוכל להשפיע למטה להיות [[נה"י]] שלו [[מוחין]] ל[[ז"א]] ומז"א לנוקבא [[חכמה תתאה]] מלכות דאצילות להחיות [[בי"ע]], ואם לא היה בו ההגדלה זו בבחינת פרצוף, ומוחין דגדלות לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדרגות רק אחרי שיונק ממזל השמיני אשר הוא בא מחכמה סתימאה כמו שאיתא ב[[אדרא זוטא]]{{הערה|דרצ"ב א'}}, ומשם נתגדל אור אבא אזי יכול להשפיע למטה, וכנודע דדוקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר השכל אף לאחרים, והיינו מחמת כי דבר הגבוה יותר יוכל להשפיל ולירד למטה יותר, ולכן אחר שיונק אבא ממזל הנמשך מ[[חכמה סתימתאה]] שהוא בחי' גבוה מאד אזי יכול להשפיע למטה. אבל מקודם לזה אף שאו"א מלבישים לזרועות דא"א שהם חג"ת שבכתר עדיין לא היה בהם הגדלה זו ולא יכלו להשפיע למטה המוחין לזו"נ כו' כ"א הגדלה זו נעשה אחר שמקבל מח"ס שהוא למעלה הרבה מבחי' חג"ת שבכתר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/11/38d&search=%D7%A8%D7%97%D7%9C ליקוטי תורה אמור לט, א]}}.
וההגדלה הוא להיות בבחי' [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]], ואזי יוכל להשפיע למטה להיות [[נה"י]] שלו [[מוחין]] ל[[ז"א]] ומז"א לנוקבא [[חכמה תתאה]] מלכות דאצילות להחיות [[בי"ע]], ואם לא היה בו ההגדלה זו בבחינת פרצוף, ומוחין דגדלות לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדרגות רק אחרי שיונק ממזל השמיני אשר הוא בא מחכמה סתימאה כמו שאיתא ב[[אדרא זוטא]]{{הערה|דרצ"ב א'}}, ומשם נתגדל אור אבא אזי יכול להשפיע למטה, וכנודע דדוקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר השכל אף לאחרים, והיינו מחמת כי דבר הגבוה יותר יוכל להשפיל ולירד למטה יותר, ולכן אחר שיונק אבא ממזל הנמשך מ[[חכמה סתימתאה]] שהוא בחי' גבוה מאד אזי יכול להשפיע למטה. אבל מקודם לזה אף שאו"א מלבישים לזרועות דא"א שהם חג"ת שבכתר עדיין לא היה בהם הגדלה זו ולא יכלו להשפיע למטה המוחין לזו"נ כו' כ"א הגדלה זו נעשה אחר שמקבל מח"ס שהוא למעלה הרבה מבחי' חג"ת שבכתר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/11/38d&search=%D7%A8%D7%97%D7%9C ליקוטי תורה אמור לט, א]}}.
תיקון זה משמש כחלק מהעבודה התמידית, כך למשל מדי יום בברכה הראשונה של שמונה עשרה ממשיכים בתיבת "קונה הכל" ממזל ונוצר למזל ונקה. וכן באמירת [[תשליך]] מובא בכוונות האר"י כוונה להמשיך ממזל ונוצר למזל ונקה, כוונה זו לפי האר"י ז"ל היא סגולה מיוחדת להנצל מיצר הרע המטריד את האדם ובפרט בעת לימוד התורה{{הערה|שער הכוונות לתשליך}}.
==שמונה נסיכי אדם==
==שמונה נסיכי אדם==
{{ערך מורחב|ערך=[[שמונה נסיכי אדם]]}}
{{ערך מורחב|ערך=[[שמונה נסיכי אדם]]}}
תיקון זה משמש כחלק מהעבודה התמידית, כך למשל מדי יום בברכה הראשונה של שמונה עשרה ממשיכים בתיבת "קונה הכל" ממזל ונוצר למזל ונקה. וכן באמירת [[תשליך]] מובא בכוונות האר"י כוונה להמשיך ממזל ונוצר למזל ונקה, כוונה זו לפי האר"י ז"ל היא סגולה מיוחדת להנצל מיצר הרע המטריד את האדם ובפרט בעת לימוד התורה{{הערה|שער הכוונות לתשליך}}.
שרש [[שמונה נסיכי אדם]] הוא בשמונה תקונים הראשונים שב[[י"ג תקוני דיקנא]] של [[אריך אנפין]] שהם בבחינת מקיפים. כי תקון '[[נוצר חסד]] לאלפים' הוא בבחינת [[אור פנימי]], כי לאלפים הוא אאלפך [[חכמה]] אאלפך בינה, ש[[אבא]] ו[[אמא]] יונקים משני מזלות של [[אריך אנפין]] ויניקה זו היא בבחינת [[אור פנימי]]. אבל שמונה המזלות הראשונים שקודם בחינת לאלפים הם בחינת מקיפים ומשם שורש שמונה נסיכי אדם.
שרש [[שמונה נסיכי אדם]] הוא בשמונה תקונים הראשונים שב[[י"ג תקוני דיקנא]] של [[אריך אנפין]] שהם בבחינת מקיפים. כי תקון '[[נוצר חסד]] לאלפים' הוא בבחינת [[אור פנימי]], כי לאלפים הוא אאלפך [[חכמה]] אאלפך בינה, ש[[אבא]] ו[[אמא]] יונקים משני מזלות של [[אריך אנפין]] ויניקה זו היא בבחינת [[אור פנימי]]. אבל שמונה המזלות הראשונים שקודם בחינת לאלפים הם בחינת מקיפים ומשם שורש שמונה נסיכי אדם.


39,916

עריכות