אותיות (בנפש): הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 5 בתים ,  6 באוקטובר 2016
מ
אין תקציר עריכה
שורה 40: שורה 40:
טעם נוסף ועיקרי להיות האותיות בחינת "אבנים": על שם שבהם בונים "בתים" - הם התיבות (מילים) בעלות משמעות הגיונית ושכל. וכמובן שזה בתנאי שהאותיות מוצבות בסדר הראוי על פי השכל, כסדר בנין בית, שבונים אבן על גבי אבן, נדבך על נדבך - באופן מסודר. ואם לאו הרי הם בבחינת "גל אבנים" - שאינו משמש כדירה ומשכן ל"אדם" - היינו, למשמעות השכלית. וצריך האדם למצוא את האותיות המתאימות כדי שיוכל להגביל ולהגדיר - ועל ידי זה לגלות - את מה שצפון בלבו.
טעם נוסף ועיקרי להיות האותיות בחינת "אבנים": על שם שבהם בונים "בתים" - הם התיבות (מילים) בעלות משמעות הגיונית ושכל. וכמובן שזה בתנאי שהאותיות מוצבות בסדר הראוי על פי השכל, כסדר בנין בית, שבונים אבן על גבי אבן, נדבך על נדבך - באופן מסודר. ואם לאו הרי הם בבחינת "גל אבנים" - שאינו משמש כדירה ומשכן ל"אדם" - היינו, למשמעות השכלית. וצריך האדם למצוא את האותיות המתאימות כדי שיוכל להגביל ולהגדיר - ועל ידי זה לגלות - את מה שצפון בלבו.


==מקורות לעיון:==
==לקריאה נוספת==
*[[אגרת הקודש - פרק ה']].
*[[תורה אור]] כא, א.
*[[תורת חיים]] ויצא כב, ד.
*ספר המאמרים תרנ"ט [[ד"ה]] יום טוב של ר"ה, וד"ה לולב וערבה.
*ספר המאמרים תרס"א ד"ה כבוד מלכותך.
*ספר המאמרים תרע"ג ד"ה והאבן הזאת.


*[[אגרת הקודש - פרק ה']], [[תורה אור]] כא. א', תו"ח ויצא כב. ד, [[ספר המאמרים תרנ"ט]] [[ד"ה]] יום טוב של ר"ה, ד"ה לולב וערבה, [[ספר המאמרים תרס"א]] ד"ה כבוד מלכותך, [[ספר המאמרים תרע"ג]] ד"ה והאבן הזאת.
{{סגל}}


[[קטגוריה:נפש אלוקית]][[קטגוריה:אותיות]]
[[קטגוריה:נפש אלוקית]][[קטגוריה:אותיות]]