39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "בהמה " ב־"בהמה ") |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
טעם ירידת הנפש לגוף היא לא עבור הנפש עצמה, כיוון שכאשר היא הייתה למעלה, היה לה טוב, ובעולם הזה אין גילוי אלוקות כפי שהיה למעלה בגן עדן; אלא ירידה זו היא בכדי לברר ולזכך את הגוף והנפש הבהמית אשר מגיעות מקליפת נוגה, ולהעלותם לקדושה. | טעם ירידת הנפש לגוף היא לא עבור הנפש עצמה, כיוון שכאשר היא הייתה למעלה, היה לה טוב, ובעולם הזה אין גילוי אלוקות כפי שהיה למעלה בגן עדן; אלא ירידה זו היא בכדי לברר ולזכך את הגוף והנפש הבהמית אשר מגיעות מקליפת נוגה, ולהעלותם לקדושה. | ||
ואמנם, כאשר הנשמה מבצעת את תפקידה, היא מתעלת גם בעצמה. וכמו שכתוב "ורב תבואות בכוח שור"{{הערה|משלי יד, ד.}} - שעל ידי כוחה של | ואמנם, כאשר הנשמה מבצעת את תפקידה, היא מתעלת גם בעצמה. וכמו שכתוב "ורב תבואות בכוח שור"{{הערה|משלי יד, ד.}} - שעל ידי כוחה של ה[[בהמה]] (הנפש הבהמית), האדם (הנפש האלוקית) מפיקה יותר תבואה. | ||
ירידתה של הנשמה לתוך הגוף כרוך בצער גדול, (כמילות ה[[ניגון]] הידוע [[ניגון הנשמה יורדת|"נשמה יורדת"]]: "הנשמה יורדת לתוך הגוף, אך צועקת "ווי, ווי". ירידה זו צורך עליה עד שכל זה הוא כדאי"). | ירידתה של הנשמה לתוך הגוף כרוך בצער גדול, (כמילות ה[[ניגון]] הידוע [[ניגון הנשמה יורדת|"נשמה יורדת"]]: "הנשמה יורדת לתוך הגוף, אך צועקת "ווי, ווי". ירידה זו צורך עליה עד שכל זה הוא כדאי"). |
עריכות