תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - סימן כ"א: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "זוה"ק " ב־"זוהר הקדוש "
מ (החלפת טקסט – "אין סוף ברוך הוא" ב־"אין סוף ברוך הוא")
מ (החלפת טקסט – "זוה"ק " ב־"זוהר הקדוש ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 3: שורה 3:
'''אך''' גם זאת מצאנו ראינו בעבודת הצדקה מעלה פרטיות גדולה ונפלאה אין ערוך אליה להיות [[מעשה]] הצדקה נעשית בפעמים רבות וכל המרבה ה"ז משובח ולא בפעם א' ובבת אחת גם כי הסך הכולל אחד הוא כמו שכתב ה[[רמב"ם]] ז"ל בפירוש המשנה ששנו חכמים ז"ל והכל לפי רוב המעשה:
'''אך''' גם זאת מצאנו ראינו בעבודת הצדקה מעלה פרטיות גדולה ונפלאה אין ערוך אליה להיות [[מעשה]] הצדקה נעשית בפעמים רבות וכל המרבה ה"ז משובח ולא בפעם א' ובבת אחת גם כי הסך הכולל אחד הוא כמו שכתב ה[[רמב"ם]] ז"ל בפירוש המשנה ששנו חכמים ז"ל והכל לפי רוב המעשה:


'''והנה''' מלבד כי ה[[רמב"ם]] ז"ל ביאר היטב טעמו ונימוקו כדי לזכך הנפש על ידי רבוי ה[[מעשה]] הנה מקרא מלא דיבר הכתוב פעולת צדקה לחיים דהיינו שפעולתה וסגולתה להמשיך חיים עליונים מחיי החיים [[אין סוף ברוך הוא]] לארץ החיים היא שכינת עוזינו שעליה נאמר ואתה מחיה את כולם והיא סוכת דוד הנופלת עד עפר וכמארז"ל גלו לאדום [[שכינה]] עמהם כו' כי באתערותא דלתתא להחיות רוח שפלים דלית ליה מגרמיה כלום אתערותא דלעילא ובפרט בהתנדב עם להחיות יושבי ארץ החיים ממש ודי למבין. וכל משכיל על דבר גדול ונפלא כזה ימצא טוב טעם ודעת כמה גדולים דברי חכמים ז"ל שאמרו הכל לפי רוב ה[[מעשה]] דהיינו [[מעשה]] הצדקה הנעשה בפעמים רבות להמשיך חיים עליונים ליחד יחוד עליון פעמים רבות. והיינו נמי כעין מ"ש ה[[רמב"ם]] לזכך הנפש כנודע מזוה"ק ד[[שכינה]] נקראת נפש כי היא חיינו ונפשנו וכתיב כי שחה לעפר נפשנו. ולכן ארז"ל גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה להקימה מעפר מעט מעט עד כי יבא שילה:
'''והנה''' מלבד כי ה[[רמב"ם]] ז"ל ביאר היטב טעמו ונימוקו כדי לזכך הנפש על ידי רבוי ה[[מעשה]] הנה מקרא מלא דיבר הכתוב פעולת צדקה לחיים דהיינו שפעולתה וסגולתה להמשיך חיים עליונים מחיי החיים [[אין סוף ברוך הוא]] לארץ החיים היא שכינת עוזינו שעליה נאמר ואתה מחיה את כולם והיא סוכת דוד הנופלת עד עפר וכמארז"ל גלו לאדום [[שכינה]] עמהם כו' כי באתערותא דלתתא להחיות רוח שפלים דלית ליה מגרמיה כלום אתערותא דלעילא ובפרט בהתנדב עם להחיות יושבי ארץ החיים ממש ודי למבין. וכל משכיל על דבר גדול ונפלא כזה ימצא טוב טעם ודעת כמה גדולים דברי חכמים ז"ל שאמרו הכל לפי רוב ה[[מעשה]] דהיינו [[מעשה]] הצדקה הנעשה בפעמים רבות להמשיך חיים עליונים ליחד יחוד עליון פעמים רבות. והיינו נמי כעין מ"ש ה[[רמב"ם]] לזכך הנפש כנודע מ[[זוהר הקדוש]] ד[[שכינה]] נקראת נפש כי היא חיינו ונפשנו וכתיב כי שחה לעפר נפשנו. ולכן ארז"ל גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה להקימה מעפר מעט מעט עד כי יבא שילה:
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|ד]]</noinclude>
<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ספר התניא|ד]]</noinclude>