12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "נפש האלקית " ב־"נפש האלקית ") |
מ (החלפת טקסט – "רצון העליון " ב־"רצון העליון ") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
ב) בבחינת תיפקודם. שאברי [[גוף]] האדם הם [[לבוש]] לנפשו ובטלים לגמרי אליה מכל וכל, כי מיד שעולה ברצונו של אדם לפשוט ידו או רגלו הן נשמעות לרצונו תכף ומיד בלי שום צווי ואמירה להן ובלי שום שהייה כלל אלא כרגע ממש כשעלה ברצונו, ובאמצעותם גם נמשכים הכוחות ומתגלים אל הפעולות - מחוץ להם. | ב) בבחינת תיפקודם. שאברי [[גוף]] האדם הם [[לבוש]] לנפשו ובטלים לגמרי אליה מכל וכל, כי מיד שעולה ברצונו של אדם לפשוט ידו או רגלו הן נשמעות לרצונו תכף ומיד בלי שום צווי ואמירה להן ובלי שום שהייה כלל אלא כרגע ממש כשעלה ברצונו, ובאמצעותם גם נמשכים הכוחות ומתגלים אל הפעולות - מחוץ להם. | ||
כך מעשה המצוות שהאדם מקיים, הוא "לבוש" הפנימי לפנימיות רצון העליון, שממעשה זה נמשך אור וחיות רצון העליון להתלבש בעולמות. | כך מעשה המצוות שהאדם מקיים, הוא "לבוש" הפנימי לפנימיות רצון העליון, שממעשה זה נמשך אור וחיות [[רצון העליון]] להתלבש בעולמות. | ||
דהיינו שהחיות המחיה את החומר שבו נעשית המצוה, בטלה לרצון ה' כביטול אברי ה[[גוף]] לנשמה. וכן כח העשיה של ה[[נפש האלוקית]], הפועל את פעולת המצוה - אף הוא בטל וקשור | דהיינו שהחיות המחיה את החומר שבו נעשית המצוה, בטלה לרצון ה' כביטול אברי ה[[גוף]] לנשמה. וכן כח העשיה של ה[[נפש האלוקית]], הפועל את פעולת המצוה - אף הוא בטל וקשור ל[[רצון העליון]] כנ"ל, וכן גם אברי ה[[גוף]] הגשמי המקימים את המצוה - אף הם בטלים לרצון ה'. אלא היות שאברי ה[[גוף]] - מציאות גשמית, הרי ביטולם הוא רק כ[[מרכבה]] אל הרוכב, ולא כגוף אל הנשמה. | ||
(זאת ועוד אחרת, שגם כח [[נפש החיונית]] הבהמית המחיה את ה[[גוף]] בחיות טבעית, אף היא משתתפת במעשה המצוות, שהרי בלעדה אין ה[[נפש האלקית]] יכולה להתלבש בגוף להחיותו ולהפעילו במעשה המצוות, ולכן אף היא בטלה וקשורה לרצון ה' - אור אין-סוף. | (זאת ועוד אחרת, שגם כח [[נפש החיונית]] הבהמית המחיה את ה[[גוף]] בחיות טבעית, אף היא משתתפת במעשה המצוות, שהרי בלעדה אין ה[[נפש האלקית]] יכולה להתלבש בגוף להחיותו ולהפעילו במעשה המצוות, ולכן אף היא בטלה וקשורה לרצון ה' - אור אין-סוף. |