עץ הדעת טוב ורע: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "הסתלקות " ב־"הסתלקות "
מ (החלפת טקסט – "תורת החסידות " ב־"תורת החסידות ")
מ (החלפת טקסט – "הסתלקות " ב־"הסתלקות ")
שורה 10: שורה 10:
ב[[תורת החסידות]] עץ הדעת הינו המקור ל[[קליפת נוגה]], שכוללת את כל הדברים שאינם אסורים על פי תורה, ועל ידי שימוש נכון בהם אפשר להעלות את ניצוצות הקדושה שבהם ולהופכם לקדושה{{הערה|[[תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - כ"ו|תניא אגרת הקודש פרק כ"ו]].}}.
ב[[תורת החסידות]] עץ הדעת הינו המקור ל[[קליפת נוגה]], שכוללת את כל הדברים שאינם אסורים על פי תורה, ועל ידי שימוש נכון בהם אפשר להעלות את ניצוצות הקדושה שבהם ולהופכם לקדושה{{הערה|[[תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - כ"ו|תניא אגרת הקודש פרק כ"ו]].}}.


מצב זה של ערבוב מוחלט בין טוב לרע בכל הנבראים של העולם הגשמי, באופן כזה שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב{{הערה|[[לקוטי דיבורים]] חלק א' (בלה"ק), ליקוט ד' עמוד 115.}}, יימשך עד ל[[גאולה]] העתידה, שאז יתקיים הייעוד של "בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח"{{הערה|ישעיהו כה, ח.}}, ו[[הקב"ה]] יימחה לחלוטין את הרוע והמוות מהעולם{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/13/index.htm מאמר ד"ה בלע המוות לנצח] בספר המאמרים מלוקט חלק ב', שנאמר בסיום השלושים להסתלקות [[הרבנית חיה מושקא]].}}.
מצב זה של ערבוב מוחלט בין טוב לרע בכל הנבראים של העולם הגשמי, באופן כזה שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב{{הערה|[[לקוטי דיבורים]] חלק א' (בלה"ק), ליקוט ד' עמוד 115.}}, יימשך עד ל[[גאולה]] העתידה, שאז יתקיים הייעוד של "בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח"{{הערה|ישעיהו כה, ח.}}, ו[[הקב"ה]] יימחה לחלוטין את הרוע והמוות מהעולם{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/13/index.htm מאמר ד"ה בלע המוות לנצח] בספר המאמרים מלוקט חלק ב', שנאמר בסיום השלושים ל[[הסתלקות]] [[הרבנית חיה מושקא]].}}.


הבירור של חטא עץ הדעת, הוא דווקא בכח ה[[דעת]] של ה[[נפש הבהמית]], שצריך לפעול עליה שתוכל להבחין בין טוב לרע ולהפריד ביניהם, ולקחת רק את הטוב שבכל דבר, אבל בכח הדעת של [[נפש האלוקית]] לא שייך כלל ערבוב של טוב ורע, והיא כלולה מטוב בלבד{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/40/31c.htm ליקוטי תורה שיר השירים דף לא עמוד ג].}}.
הבירור של חטא עץ הדעת, הוא דווקא בכח ה[[דעת]] של ה[[נפש הבהמית]], שצריך לפעול עליה שתוכל להבחין בין טוב לרע ולהפריד ביניהם, ולקחת רק את הטוב שבכל דבר, אבל בכח הדעת של [[נפש האלוקית]] לא שייך כלל ערבוב של טוב ורע, והיא כלולה מטוב בלבד{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/40/31c.htm ליקוטי תורה שיר השירים דף לא עמוד ג].}}.