12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי") |
מ (החלפת טקסט – "עי"ז" ב־"על ידי זה") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
ישנה "תחנת כח" שבה מופק החשמל (על ידי "אטום" וכיו"ב), שנמצאת הרחק ממקום המנורה, אלא, שממנה נמשך חוט מתכת, שעל-ידו נמשך כח החשמל אל המנורה. אך כדי להדליק את המנורה בפועל, יש צורך למצוא את ה"מתג" המתאים, או ללחוץ על ה"כפתור" המתאים, ואז פועל כח החשמל את פעולתו. | ישנה "תחנת כח" שבה מופק החשמל (על ידי "אטום" וכיו"ב), שנמצאת הרחק ממקום המנורה, אלא, שממנה נמשך חוט מתכת, שעל-ידו נמשך כח החשמל אל המנורה. אך כדי להדליק את המנורה בפועל, יש צורך למצוא את ה"מתג" המתאים, או ללחוץ על ה"כפתור" המתאים, ואז פועל כח החשמל את פעולתו. | ||
כך גם הנמשל, ברוחניות העניינים: נשמתו של כל [[יהודי]] היא חלק מ[[ז"א|הבורא]], ומקושרת אליו, | כך גם הנמשל, ברוחניות העניינים: נשמתו של כל [[יהודי]] היא חלק מ[[ז"א|הבורא]], ומקושרת אליו, ועל ידי זה יש בו כחות רוחניים נעלים ביותר. אך כדי שכחות אלו יבואו לידי ביטוי וימלאו את תפקידם, כך שיוכל להשתמש בתועלת הרבה שבהם - עליו למצוא את ה"מתג" המתאים, או ללחוץ על ה"כפתור" המתאים. | ||
וזה היה ענינו של [[הבעש"ט]] - לבאר ולהכריז שכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל, מחובר הוא ל"תחנת הכח", ובפנימיותו של כל אחד ואחת מישראל ישנו "מתג" כדי להפעיל כח זה, ואם רק יחפש את ה"מתג" - ימצאנו. הבעש"ט החדיר בתוך בני ישראל כח, [[בטחון]] ו[[אמונה]], ועל ידי זה - מבלי הבט על המצב המדוכדך שהיו בו באותה תקופה (כנ"ל ס"ב) - הגביהם מן הקצה היותר תחתון אל הקצה היותר עליון, ועורר בכל יהודי רגש של [[שמחה]]. | וזה היה ענינו של [[הבעש"ט]] - לבאר ולהכריז שכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל, מחובר הוא ל"תחנת הכח", ובפנימיותו של כל אחד ואחת מישראל ישנו "מתג" כדי להפעיל כח זה, ואם רק יחפש את ה"מתג" - ימצאנו. הבעש"ט החדיר בתוך בני ישראל כח, [[בטחון]] ו[[אמונה]], ועל ידי זה - מבלי הבט על המצב המדוכדך שהיו בו באותה תקופה (כנ"ל ס"ב) - הגביהם מן הקצה היותר תחתון אל הקצה היותר עליון, ועורר בכל יהודי רגש של [[שמחה]]. |