רצוא ושוב: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 5 בתים ,  22 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך "
מ (החלפת טקסט – "פרשה " ב־"פרשת ")
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ")
שורה 4: שורה 4:
ה'רצוא' בכללו הוא עבודה בבחינה של יציאה מן ה[[כלים]], בעליה מלמטה למעלה והוא בבחינת [[אהבה]] ברשפי [[אש]] בתגבורת, לצאת מן ה[[גוף]] וליפרד מן הפתילה, והוא בבחינת [[אהבה רבה]] שאין [[כלי]] ה[[לב]] מכיל אותה. אין מטרה ברצוא בנפש האדם ללא שוב, שכן כאשר יש לאדם בנפשו רצוא ללא שוב הוא עלול להגיע לידי [[כלות הנפש]] ואין זוהי תכלית האדם, שהרי תפקידו של האדם הוא לעשות [[דירה בתחתונים]] דוקא כנאמר "על כרחך אתה חי". אלא תפקידו של הרצוא בנפש האדם הוא להיכנס נכון - עם חיות והתלהבות במטרה של דביקות בה' - לחיים של [[עבודה]] בעולם (שוב), וכמו כן לתת תוקף למעשים גשמיים להמשיך אלוקות בתוכם.
ה'רצוא' בכללו הוא עבודה בבחינה של יציאה מן ה[[כלים]], בעליה מלמטה למעלה והוא בבחינת [[אהבה]] ברשפי [[אש]] בתגבורת, לצאת מן ה[[גוף]] וליפרד מן הפתילה, והוא בבחינת [[אהבה רבה]] שאין [[כלי]] ה[[לב]] מכיל אותה. אין מטרה ברצוא בנפש האדם ללא שוב, שכן כאשר יש לאדם בנפשו רצוא ללא שוב הוא עלול להגיע לידי [[כלות הנפש]] ואין זוהי תכלית האדם, שהרי תפקידו של האדם הוא לעשות [[דירה בתחתונים]] דוקא כנאמר "על כרחך אתה חי". אלא תפקידו של הרצוא בנפש האדם הוא להיכנס נכון - עם חיות והתלהבות במטרה של דביקות בה' - לחיים של [[עבודה]] בעולם (שוב), וכמו כן לתת תוקף למעשים גשמיים להמשיך אלוקות בתוכם.


הרצוא הוא מצד הרצון להיות דבוק באור ה' ה[[ממלא כל עלמין]] והמורגש על ידי כלות הנפש בחינת רצוא, והשוב הוא מבחינת ההתבוננות באור ה' ה[[סובב כל עלמין]], מצד הידיעה כי מציאותו ית' נמצאת בכל העולמות בשוה{{הערה|ליקוטי תורה פרשת ראה כט ב}}.
הרצוא הוא מצד הרצון להיות דבוק באור ה' ה[[ממלא כל עלמין]] והמורגש על ידי כלות הנפש בחינת רצוא, והשוב הוא מבחינת ההתבוננות באור ה' ה[[סובב כל עלמין]], מצד הידיעה כי מציאותו יתברך נמצאת בכל העולמות בשוה{{הערה|ליקוטי תורה פרשת ראה כט ב}}.
==שוב==
==שוב==


39,916

עריכות