תענוג: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 5 בתים ,  22 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך "
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ")
שורה 14: שורה 14:
[[הקב"ה]] הוא מקור התענוגים כמבואר בפסוק כי עמך מקור חיים מקור התענוגים.  
[[הקב"ה]] הוא מקור התענוגים כמבואר בפסוק כי עמך מקור חיים מקור התענוגים.  


ופירוש מקור התענוגים, היינו שאין תענוג זה כמו התענוג למטה, שהוא נמשך מדבר שחוץ ממנו, שמתענג מאיזה מאכל ערב או מלמוד איזה חכמה. מפני שלמעלה בו ית' אינו כן, כי אין לך דבר שחוץ ממנו, אלא - שהוא עצמו כביכול מקור התענוגים.
ופירוש מקור התענוגים, היינו שאין תענוג זה כמו התענוג למטה, שהוא נמשך מדבר שחוץ ממנו, שמתענג מאיזה מאכל ערב או מלמוד איזה חכמה. מפני שלמעלה בו יתברך אינו כן, כי אין לך דבר שחוץ ממנו, אלא - שהוא עצמו כביכול מקור התענוגים.


ומכיון שהתענוג הוא עצמי שאינו מדבר שחוץ ממנו כלל, כי אם דבר שמציאותו מעצמותו, הרי אין דוגמתו כלל בתענוגים שבעולם, ואינן מערך וסוג שלו כלל. לכן בחינה זו גבוה למעלה מעלה, אפי' מ[[חכמה עילאה]]. כי גם ב[[חכמה]] יש הרכבת ב' הבחינות, החכמה והתענוג שיש בהחכמה, ואם כן אין תענוג זה שבחכמה ערוך כלל לעצם התענוג שהוא פשוט בתכלית הפשיטות{{הערה|1=[[אדמו"ר הזקן]], [http://chabadlibrary.org/books/index.htm לקוטי תורה].}}.
ומכיון שהתענוג הוא עצמי שאינו מדבר שחוץ ממנו כלל, כי אם דבר שמציאותו מעצמותו, הרי אין דוגמתו כלל בתענוגים שבעולם, ואינן מערך וסוג שלו כלל. לכן בחינה זו גבוה למעלה מעלה, אפי' מ[[חכמה עילאה]]. כי גם ב[[חכמה]] יש הרכבת ב' הבחינות, החכמה והתענוג שיש בהחכמה, ואם כן אין תענוג זה שבחכמה ערוך כלל לעצם התענוג שהוא פשוט בתכלית הפשיטות{{הערה|1=[[אדמו"ר הזקן]], [http://chabadlibrary.org/books/index.htm לקוטי תורה].}}.
39,916

עריכות