קדמון: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 5 בתים ,  22 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך "
מ (החלפת טקסט – "עצמותו " ב־"עצמותו ")
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ")
שורה 1: שורה 1:
{{סדר ההשתלשלות}}
{{סדר ההשתלשלות}}
{{שמות}}
{{שמות}}
השם '''קדמון''' כוונתו על עצם הקב"ה. לא כמו התואר [[אור אין סוף]] שמשמעותו - אור שהוא אין-סוף, ולא אור של אין-סוף. אלא ש[[עצמותו]] ית' הוא מציאות שגם אין לו גם תחילה, שהיא מעלה גדולה יותר ממעלת אין-סוף, וזה כפי שכתב הרמ"ע "כי כל קדמון נצחי ולא כל נצחי קדמון שרבים מן הנבראים יהיו נצחיים ברצון הבורא", וכמובא גם ב[[מורה נבוכים]] ל[[הרמב"ם]] בנוגע לקיומם של השמש והירח, כי יש פסוקים שמהם נראה כי הם קיימים לעולם, וכמו שכתוב: ויעמידם לעד לעולם, חק נתן ולא יעבור.
השם '''קדמון''' כוונתו על עצם הקב"ה. לא כמו התואר [[אור אין סוף]] שמשמעותו - אור שהוא אין-סוף, ולא אור של אין-סוף. אלא ש[[עצמותו]] יתברך הוא מציאות שגם אין לו גם תחילה, שהיא מעלה גדולה יותר ממעלת אין-סוף, וזה כפי שכתב הרמ"ע "כי כל קדמון נצחי ולא כל נצחי קדמון שרבים מן הנבראים יהיו נצחיים ברצון הבורא", וכמובא גם ב[[מורה נבוכים]] ל[[הרמב"ם]] בנוגע לקיומם של השמש והירח, כי יש פסוקים שמהם נראה כי הם קיימים לעולם, וכמו שכתוב: ויעמידם לעד לעולם, חק נתן ולא יעבור.


והכונה בזה, שכל "קדמון" - היינו, מציאות עצם שלא קדמו מצב של העדר מציאותו, אלא היה והווה תמיד, מפני שמציאותו מציאות-אמת מצד עצמו, הרי בהכרח שהוא גם נצחי, כי מציאות אמת אינה בטלה לנצח.  
והכונה בזה, שכל "קדמון" - היינו, מציאות עצם שלא קדמו מצב של העדר מציאותו, אלא היה והווה תמיד, מפני שמציאותו מציאות-אמת מצד עצמו, הרי בהכרח שהוא גם נצחי, כי מציאות אמת אינה בטלה לנצח.  
39,916

עריכות