39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "יהי'" ב־"יהיה") |
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ") |
||
שורה 28: | שורה 28: | ||
הצמח צדק{{הערה|בחידושיו למסכת שבת פרק כ' ע' 114}} מבאר כי כל זה רק לדעת המקילים ופוסקים כרבי יהודה ברבי יוסי, אך לפי דעת [[רש"י]] שההלכה היא כרבי, אם כן ברור שאין תועלת באופן השינוי בגיבול שהרי העבירה הוא בעצם יציקת המים, ולכן חייב לעשות את השינוי בעצם יציקת המים דהיינו שתהיה בלילה רכה, או באופן שכבר יצק בו משקים מערב שבת (בהדגשת הצ"מ שמדובר באופן שכבר התחילה הבלילה ולא רק כמה טיפות). | הצמח צדק{{הערה|בחידושיו למסכת שבת פרק כ' ע' 114}} מבאר כי כל זה רק לדעת המקילים ופוסקים כרבי יהודה ברבי יוסי, אך לפי דעת [[רש"י]] שההלכה היא כרבי, אם כן ברור שאין תועלת באופן השינוי בגיבול שהרי העבירה הוא בעצם יציקת המים, ולכן חייב לעשות את השינוי בעצם יציקת המים דהיינו שתהיה בלילה רכה, או באופן שכבר יצק בו משקים מערב שבת (בהדגשת הצ"מ שמדובר באופן שכבר התחילה הבלילה ולא רק כמה טיפות). | ||
==בחסידות== | ==בחסידות== | ||
עבודת הלישה בחסידות נמשלה בענין [[לימוד התורה]] שבה כתיב גרסה נפשי בבחינת [[מלאכת טוחן|טחינה]], וגם לשון הגמרא הוא "גרסינן" - מלשון ריחיים של גרוסות, שאח"כ היא בחינת הלישה, שכמו שנותן מים בקמח לחברם לעשות גוף אחד ועיסה אחת, כך לאחר בירור דברי הגמרא האדם מסכם בקרבו את דברי הגמרא עד שמתבארים בו בבירור. וכך צריך לעורר את האהבה לדבקה בו | עבודת הלישה בחסידות נמשלה בענין [[לימוד התורה]] שבה כתיב גרסה נפשי בבחינת [[מלאכת טוחן|טחינה]], וגם לשון הגמרא הוא "גרסינן" - מלשון ריחיים של גרוסות, שאח"כ היא בחינת הלישה, שכמו שנותן מים בקמח לחברם לעשות גוף אחד ועיסה אחת, כך לאחר בירור דברי הגמרא האדם מסכם בקרבו את דברי הגמרא עד שמתבארים בו בבירור. וכך צריך לעורר את האהבה לדבקה בו יתברך ולהיות משוך אחריו כמים שלא יהיה בבחי' פירוד ח"ו{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/12/40c&search=%D7%98%D7%95%D7%97%D7%9F ליקוטי תורה בהר]}}. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
{{לט מלאכות|}} | {{לט מלאכות|}} | ||
[[קטגוריה:מלאכות שבת]] | [[קטגוריה:מלאכות שבת]] |
עריכות