אותיות (בנפש): הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  21 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "דומם " ב־"דומם "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "דומם " ב־"דומם ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 35: שורה 35:
אותיות ה[[מחשבה]] הינם אותיות שהן לצורך ההכרה וגילוי השכל או מדות האדם לעצמו. והן בחינת חיצוניות ה[[מחשבה]] הנקרא בשם הרהור ואינה עצם המחשבה. כי עצם ופנימיות ה[[מחשבה]] היא מאוחדת בכוחות הנפש המלובשים בה ואין בה בחינת אותיות מוגדרות.
אותיות ה[[מחשבה]] הינם אותיות שהן לצורך ההכרה וגילוי השכל או מדות האדם לעצמו. והן בחינת חיצוניות ה[[מחשבה]] הנקרא בשם הרהור ואינה עצם המחשבה. כי עצם ופנימיות ה[[מחשבה]] היא מאוחדת בכוחות הנפש המלובשים בה ואין בה בחינת אותיות מוגדרות.


אותיות נקראות בספר יצירה בשם "אבנים". כמו שהאבנים הם בחינת [[דומם]] שהוא מדריגה היותר תחתונה מכל ד' סוגי הנבראים [[דצח"מ]], כמו כן האותיות לכשלעצמן, לגבי השכל המלובש בהם הם בחינת דומם בתכלית שאינם מערך השכל כלל.
אותיות נקראות בספר יצירה בשם "אבנים". כמו שהאבנים הם בחינת [[דומם]] שהוא מדריגה היותר תחתונה מכל ד' סוגי הנבראים [[דצח"מ]], כמו כן האותיות לכשלעצמן, לגבי השכל המלובש בהם הם בחינת [[דומם]] בתכלית שאינם מערך השכל כלל.


טעם נוסף ועיקרי להיות האותיות בחינת "אבנים": על שם שבהם בונים "בתים" - הם התיבות (מילים) בעלות משמעות הגיונית ושכל. וכמובן שזה בתנאי שהאותיות מוצבות בסדר הראוי על פי השכל, כסדר בנין בית, שבונים אבן על גבי אבן, נדבך על נדבך - באופן מסודר. ואם לאו הרי הם בבחינת "גל אבנים" - שאינו משמש כדירה ומשכן ל"אדם" - היינו, למשמעות השכלית. וצריך האדם למצוא את האותיות המתאימות כדי שיוכל להגביל ולהגדיר - ועי"ז לגלות - את מה שצפון בלבו.
טעם נוסף ועיקרי להיות האותיות בחינת "אבנים": על שם שבהם בונים "בתים" - הם התיבות (מילים) בעלות משמעות הגיונית ושכל. וכמובן שזה בתנאי שהאותיות מוצבות בסדר הראוי על פי השכל, כסדר בנין בית, שבונים אבן על גבי אבן, נדבך על נדבך - באופן מסודר. ואם לאו הרי הם בבחינת "גל אבנים" - שאינו משמש כדירה ומשכן ל"אדם" - היינו, למשמעות השכלית. וצריך האדם למצוא את האותיות המתאימות כדי שיוכל להגביל ולהגדיר - ועי"ז לגלות - את מה שצפון בלבו.
39,916

עריכות