עולם המלבוש: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 12 בתים ,  20 בספטמבר 2016
מ
תקלדה, בקשת מקור
אין תקציר עריכה
מ (תקלדה, בקשת מקור)
שורה 1: שורה 1:
'''עולם המלבוש''' הוא עולם נורא ונעלם שאינו מובא בספרי רבי [[חיים ויטאל]], ומובא רק בספרי [[מהר"י סרוג]]. הוא קודם ל[[צמצום הראשון]] שנזכר ב[[עץ חיים]], והעולמות שבו נקראים "עולמות האין סוף". ביניהם: [[טהירו עילאה]], [[צמצום בבחינת מרובע]], ועוד.  
'''עולם המלבוש''' הוא עולם נורא ונעלם שאינו מובא בספרי רבי [[חיים ויטאל]], ומובא רק בספרי [[מהר"י סרוג]]. הוא קודם ל[[צמצום הראשון]] שנזכר ב[[עץ חיים]], והעולמות שבו נקראים "עולמות האין סוף". ביניהם: [[טהירו עילאה]], [[צמצום בבחינת מרובע]], ועוד.  
==יסודות העולם==
==יסודות העולם==
ענינו של עולם זה הוא שהוא שורש לכל העולמות שלאחר ה[[צמצום]] העיקרי המוזכר ב[[עץ חיים]], וכל פרטי [[סדר ההשתלשלות]] מיוסדים על עולם זה, אלא שמכיון שעולם זה הוא כולו בבחינת שורש בעולמות אין סוף, חששו רבים מהמקובלים לעסוק בעולמות אלו. אף [[אדמו"ר הזקן]] שיבח רבות את רבי [[חיים ויטאל]] שנמנה מלכתוב אודות עולם זה מכיון שכאשר עוסקים בעולם זה יתכן לחשוב כאילו מדובר במושגים שלאחר הצמצום, שהם עולמות בפועל, ולעומת זאת עולמות אלו הכלולים בעולם המלבוש הם עולמות בכוח, וכולם כלולים כביכול במחשבתו של הקב"ה באופן שעולמות אלו אינם מושגים כלל בפועל אפילו לצדיק הכי גדול ואפילו לעולמות עצמם.  
ענינו של עולם זה הוא שהוא שורש לכל העולמות שלאחר ה[[צמצום]] העיקרי המוזכר ב[[עץ חיים]], וכל פרטי [[סדר ההשתלשלות]] מיוסדים על עולם זה, אלא שמכיון שעולם זה הוא כולו בבחינת שורש בעולמות אין סוף, חששו רבים מהמקובלים לעסוק בעולמות אלו. אף [[אדמו"ר הזקן]] שיבח רבות{{מקור}} את רבי [[חיים ויטאל]] שנמנע מלכתוב אודות עולם זה מכיון שכאשר עוסקים בעולם זה יתכן לחשוב כאילו מדובר במושגים שלאחר הצמצום, שהם עולמות בפועל, ולעומת זאת עולמות אלו הכלולים בעולם המלבוש הם עולמות בכוח, וכולם כלולים כביכול במחשבתו של הקב"ה באופן שעולמות אלו אינם מושגים כלל בפועל אפילו לצדיק הכי גדול ואפילו לעולמות עצמם.  


לימוד עולמות אלו הוא רק בידיעה ולא בהשגה, וסיבת הלימוד היא רק כדי ללמוד מהם יסודות בעולמות שלאחר הצמצום, בגודל הקרבה של בני ישראל להקב"ה והשורש הנורא של בני ישראל שהוא למעלה למעלה מכל סדר ההשתלשלות, וכן כדי ללמוד אודות יסודות מציאותם של [[אותיות האל"ף-בי"ת]], כפי לימודה היחודי של תורת החסידות.
לימוד עולמות אלו הוא רק בידיעה ולא בהשגה, וסיבת הלימוד היא רק כדי ללמוד מהם יסודות בעולמות שלאחר הצמצום, בגודל הקרבה של בני ישראל להקב"ה והשורש הנורא של בני ישראל שהוא למעלה למעלה מכל סדר ההשתלשלות, וכן כדי ללמוד אודות יסודות מציאותם של [[אותיות האל"ף-בי"ת]], כפי לימודה היחודי של תורת החסידות.