בחינת אחוריים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 27 בתים ,  11 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "נשמה" ב־"נשמה"
מ (החלפת טקסט – "נשמה " ב־"נשמה ")
מ (החלפת טקסט – "נשמה" ב־"נשמה")
שורה 30: שורה 30:
שורש ההשפעה החיצונית (אחוריים) היא [[חיצוניות הרצון]] של המשפיע, שאין זה רצונו האמיתי להשפיע למי שאינו ראוי, אלא כל רצונו בהשפעה זו בזה הוא רק בשביל להשיג את המטרה שהיא עיקר רצונו האמיתי, ולכן גם ההשפעה היא חיצונית בלבד - "כאדם הנותן דבר לשונאו, שלא ברצונו, שמשליכו לו כלאחר כתפו, כי מחזיר פניו ממנו משנאתו אותו".
שורש ההשפעה החיצונית (אחוריים) היא [[חיצוניות הרצון]] של המשפיע, שאין זה רצונו האמיתי להשפיע למי שאינו ראוי, אלא כל רצונו בהשפעה זו בזה הוא רק בשביל להשיג את המטרה שהיא עיקר רצונו האמיתי, ולכן גם ההשפעה היא חיצונית בלבד - "כאדם הנותן דבר לשונאו, שלא ברצונו, שמשליכו לו כלאחר כתפו, כי מחזיר פניו ממנו משנאתו אותו".


השפעת החיות בבחינת אחוריים - באופן זה, ניתנת מלמעלה לקליפות והסטרא אחרא, ולכל הדברים הטמאים המושפעים מהם. מו כן - "הפושעים ומורדים בתלמידי חכמים, יניקת [[נפש]] רוח ו[[נשמה]] שלהם, מבחינת אחוריים של [[נפש]] רוח ונשמת תלמידי חכמים".
השפעת החיות בבחינת אחוריים - באופן זה, ניתנת מלמעלה לקליפות והסטרא אחרא, ולכל הדברים הטמאים המושפעים מהם. מו כן - "הפושעים ומורדים בתלמידי חכמים, יניקת [[נפש]] רוח ו[[נשמה (חלק הנפש)|נשמה]] שלהם, מבחינת אחוריים של [[נפש]] רוח ונשמת תלמידי חכמים".


אף על פי שכל ישראל מקבלים חיות אלקית רק על ידי יניקת נשמתם מנשמת צדיק וחכם הדור, אבל ישנם המקבלים חיות אלקית בבחינת "פנים", וישנם המקבלים בבחינת "אחוריים", והבחירה בידי כל אחד - באיזה אופן יקבל את חיותו.
אף על פי שכל ישראל מקבלים חיות אלקית רק על ידי יניקת נשמתם מנשמת צדיק וחכם הדור, אבל ישנם המקבלים חיות אלקית בבחינת "פנים", וישנם המקבלים בבחינת "אחוריים", והבחירה בידי כל אחד - באיזה אופן יקבל את חיותו.
39,916

עריכות