אורות וכלים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 28 בתים ,  9 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "גבורה " ב־"גבורה "
מ (החלפת טקסט – "חסד " ב־"חסד ")
מ (החלפת טקסט – "גבורה " ב־"גבורה ")
שורה 7: שורה 7:
כמשל [[כוחות הנפש]] המתלבשים באברי ה[[גוף]] לפעול את פעולתם, הנה, הכוחות הם בבחינת אורות והאברים הם הכלים. כי הכח הוא אור והתגלות מהנפש, והוא מופשט - באופן יחסי - מגדר ודרגת הפועל היוצא מהכח. ואילו האבר הוא הכלי המגדיר, מגביל וממחיש את הכח, ובאמצעותו יורד הכח ובא לידי פועל.
כמשל [[כוחות הנפש]] המתלבשים באברי ה[[גוף]] לפעול את פעולתם, הנה, הכוחות הם בבחינת אורות והאברים הם הכלים. כי הכח הוא אור והתגלות מהנפש, והוא מופשט - באופן יחסי - מגדר ודרגת הפועל היוצא מהכח. ואילו האבר הוא הכלי המגדיר, מגביל וממחיש את הכח, ובאמצעותו יורד הכח ובא לידי פועל.


כך גם הספירות העליונות, הנה התגלות האור האלקי מהאין-סוף המאציל ב"ה - הוא האור, והוא מופשט מכל גדר וציור עד שיכול להיות מצב של "[[אחליפו דוכתייהו]]" - אור ה[[ספירת החסד|חסד]] בכלי הגבורה וכדומה, שאף על פי שיש לאור שם המגדירו, וכנ"ל - "אור החסד", מכל מקום ההגדרה כל כך מועטת והאור כל כך מופשט, עד שאפשר לאור ה[[ספירת החסד|חסד]] לשכון בכלי הגבורה, כמבואר בספרי הקבלה.
כך גם הספירות העליונות, הנה התגלות האור האלקי מהאין-סוף המאציל ב"ה - הוא האור, והוא מופשט מכל גדר וציור עד שיכול להיות מצב של "[[אחליפו דוכתייהו]]" - אור ה[[ספירת החסד|חסד]] בכלי ה[[ספירת הגבורה|גבורה]] וכדומה, שאף על פי שיש לאור שם המגדירו, וכנ"ל - "אור החסד", מכל מקום ההגדרה כל כך מועטת והאור כל כך מופשט, עד שאפשר לאור ה[[ספירת החסד|חסד]] לשכון בכלי הגבורה, כמבואר בספרי הקבלה.


ואור זה מתלבש בכלי - שהוא אמנם מציאות רוחנית, אבל הוא כח המגביל והמגדיר את האור שבו, ומכסה ומסתיר האור והחיות השופע, ומביאו לידי פעולה מוגדרת ומוגבלת.
ואור זה מתלבש בכלי - שהוא אמנם מציאות רוחנית, אבל הוא כח המגביל והמגדיר את האור שבו, ומכסה ומסתיר האור והחיות השופע, ומביאו לידי פעולה מוגדרת ומוגבלת.