שניאור זלמן דובער נאה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " ריקוד " ב־" ריקוד "
מ (החלפת טקסט – " ריקוד " ב־" ריקוד ")
שורה 9: שורה 9:
בגיל שלוש החל זלמנק'ה ללכת ל[[חיידר]], ושם בלטו הכישרונות הגאוניים שבהם ניחן כבר בקטנותו. הוא ניחן בקליטה מהירה, ובהבנת הנלמד במהירות מפליאה.  
בגיל שלוש החל זלמנק'ה ללכת ל[[חיידר]], ושם בלטו הכישרונות הגאוניים שבהם ניחן כבר בקטנותו. הוא ניחן בקליטה מהירה, ובהבנת הנלמד במהירות מפליאה.  
   
   
מלבד הכשרונות שניכרו בלימודו, ניחן הילד בכשרון ריקוד, הילד ידע לרקוד לבדו את ריקוד ה"קדצ'קה" שרוקדים בחתונות ירושלמיות, בבודדים או בזוגות, כך גם ידע עוד ריקודים מיוחדים לחתונות. זלמנק'ה היה זריז ברגליו והקהל היה נהנה מריקודיו המיוחדים. בחתונות המשפחתיות היה זלמנק'ה רוקד בגפו ואחר כך היו מצטרפים אליו אביו הרב חיים נאה, ואחיו.
מלבד הכשרונות שניכרו בלימודו, ניחן הילד בכשרון ריקוד, הילד ידע לרקוד לבדו את [[ריקוד]] ה"קדצ'קה" שרוקדים בחתונות ירושלמיות, בבודדים או בזוגות, כך גם ידע עוד ריקודים מיוחדים לחתונות. זלמנק'ה היה זריז ברגליו והקהל היה נהנה מריקודיו המיוחדים. בחתונות המשפחתיות היה זלמנק'ה רוקד בגפו ואחר כך היו מצטרפים אליו אביו הרב חיים נאה, ואחיו.
   
   
את אימוני הריקודים היה זלמנק'ה מבצע בחדר עבודתו של אביו, בשעות שבהן אביו נעדר מהבית. בשובו הביתה, היה תופס הרב נאה את בן זקוניו מפזז ומכרכר בחדרו.
את אימוני הריקודים היה זלמנק'ה מבצע בחדר עבודתו של אביו, בשעות שבהן אביו נעדר מהבית. בשובו הביתה, היה תופס הרב נאה את בן זקוניו מפזז ומכרכר בחדרו.